طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص همدان میزبان زائران نوروزی بود
کد خبر: 3704018
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱

طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص همدان میزبان زائران نوروزی بود

گروه فرهنگی- رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خبر داد: بهار امسال هشتمین سالی بود که طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص همدان ویژه مسافران و مردم شهر اجرا شد.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام سید علی حسنی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در شهر همدان بیان کرد: بهار امسال هشتمین سالی بود که طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص همدان ویژه مسافران و مردم شهر اجرا شد.
وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 10 بقعه شاخص شهر همدان میزبان زائران ایام نوروز بود و مردم همدان و زایران نوروزی در لحظه تحویل سال میزبان 5 بقعه شاخص که امکان برگزاری این مراسم را داشتند از جمله امام زاده حسین واقع در میدان امام خمینی(ره)، امام زاده عبدالله ، امام زاده محسن در روستای امام زاده کوه، امام زاده علی در میدان بابا طاهر بودند.
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: غرفه های کودک و نوجوان، سلامت، مشاوره مذهبی، مشاوره امور خانواده، پاسخ گویی به مسایل شرعی و برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد دینی از عمده فعالیت های این طرح در همدان بود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت مبلغان در ایام نوروزی خاطرنشان کرد: 16 مبلغ در همدان به فعالیت تبلیغی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می پرداختند و تا یک ساعت بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در محل مخصوص روحانی در امام زاده حضور داشتند.
حجت الاسلام حسنی با اشاره به گفتمان های مبلغان با جوانان و نوجوانان بیان کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های طرح آرامش بهاری انس جوانان با مبلغان و روحانیان به شمار می رود، بنده شاهد این مساله بودم که جوانان و نوجوانان چقدر از مباحثه با روحانیان و مسایل دینی لذت می برند.
وی در ادامه افزود: این طرح در سال 97 با وجود آیتم ها و جذابیت های بخش کودک نوجوان توانست به خوبی میزبان مردم شهر همدان و مسافران نوروزی در همدان باشد.
حجت الاسلام حسنی در پایان با اشاره به راه اندازی تور گردشگری اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: راه اندازی تور گردشگری با عنوان شناسایی وقف و معرفی بقاع شاخص در همدان با همکاری شهرداری توانست میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.
منبع: رسا
انتهای پیام

captcha