آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان 80 مدرسه منتخب تبریز ارائه می‌شود
کد خبر: 3704062
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۲
حجت‌الاسلام حمیدی خبر داد:

آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان 80 مدرسه منتخب تبریز ارائه می‌شود

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، گفت: به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان فاز نخست دوره آموزش شهروندی در 80 مدرسه منتخب شهر تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، امروز 20 فروردین ماه گفت: به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی فاز نخست دوره آموزش شهروندی در 80 مدرسه منتخب شهر تبریز برگزار می شود.

آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان 80 مدرسه منتخب تبریز ارائه می‌شود

وی، افزود: دوره آموزش شهروندی مشتمل بر 7 سرفصل و بهره مندی از اساتید، مربیان و کارشناسان حوزه فرهنگ شهروندی آغاز شده و در فاز نخست تا پایان سال تحصیلی در 80 مدرسه و حدود 500 کلاس آموزشی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: در این کلاسها کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل های آموزش عمومی واحترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه می شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری تبریز و آموزش و پرورش اظهار کرد؛ بحث ارائه آموزش‌های شهروندی در مدارس که با اهتمام شهردار محترم تبریز و با انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان وارد فاز عملیاتی شد ، با اهداف کاهش هزینه های شهری و ارتقای فرهنگ عمومی و مشارکت پذیری عمومی طراحی شده است.

حجت‌الاسلام حمیدی افزود: شهرداری تبریز مصمم هست برای اولین بار در کل کشور بتواند مبحث آموزش های شهروندی را از سنین پایه و در مدارس استان اجرایی نموده و انشاالله در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان ، شاهد پیشرفت در مشارکت های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

وی، در ادامه با عنوان اینکه توسعه آموزش های شهروندی موجب کاهش هزینه های جاری می شود، عنوان کرد: آموزش های شهروندی در واقع هزینه کرد نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری به منظور ارتقاء زندگی شهرنشینی و بهبود کیفیت محیط شهری است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به تاثیر این آموزش ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بیان کرد: دانش آموزان تاثیر پذیرترین افراد جامعه به شمار می آیند و به طوریقین این برنامه ها تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی ضمن قدردانی از همکاری اثر بخش مدیر کل آموزش و پرورش استان در فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در دوره های آموزش شهروندی ادامه داد: با راه اندازی تیم تدوین محتوای کتب آموزش شهروندی برای همه سطوح ورده های سنی در تلاش هستیم ،از سال تحصیلی جدید در تمام مقاطع تحصیلی بتوانیم طرح آموزش شهروندی را در مدارس تبریز اجرا کنیم.

وی گفت: طرح آموزش های شهروندی شامل: موضوع های ترافیکی، محیط زیست، تفکیک زباله و آتش نشانی و خدمات ایمنی، بحران و توسعه ی فرهنگ گردشگرپذیری است که این موضوع ها در قالب های مختلف نمایش هنری ، مسابقه، برنامه موزیکال و ارائه محصولات آموزش شهروندی و ... در مدارس تبریز به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

captcha