ساخت اقلام نظامی غیر ایرانی در دستور کار ارتش قرار دارد
کد خبر: 3704197
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

ساخت اقلام نظامی غیر ایرانی در دستور کار ارتش قرار دارد

گروه اجتماعی- فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: در نیروی زمینی ارتش در حوزه نظامی نیز قطعاتی که مشابه داخلی ندارد ساخت آن در دستور کار قرار داده شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، امیر قوام یوسفی، امروز 20 فروردین ماه، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: تقارن و حلول سال با ماه رجب قابل تعمیم است و این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به برنامه های هفته ارتش افزود: ۲۹ فروردین به نام روز ارتش نامگذاری شده که دارای عقبه ای روشن و واضح است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی ادامه داد: انقلاب بعد پیروزی نیاز به حمایت و سرباز داشت که ارتش همانگونه که در پیروزی همراه با مردم بود از روزهای نخستین به عنوان اولین سازمان شکل یافته به حفاظت از انقلاب پرداخت.

یوسفی تصریح کرد: ارتش بعد از پیروزی انقلاب با حفاظت از دستاوردهای انقلاب اولین شهید و در بحث ترور نیز اولین شهید را تقدیم انقلاب کرد و با تمام توان برای حفظ دستاوردهای انقلاب کمر همت بست و زیر نظر رهبری زمان کار خود را انجام داد.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز انقلاب به ارتش و با توجه به بدنه مردمی و انقلابی ارتش امام با اشراف کامل به این موضوع در فروردین ۵۸ دستور بر ادامه کار ارتش دادند و ۲۹ فروردین را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی اضافه کرد: با همراهی و همکاری و اجرای برنامه‌های پیش بینی شده بتوانیم یاس و نا امیدی را در دل دشمنان حکم فرما کنیم.

یوسفی یادآور شد: قدرت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران و وجود نیروهای مسلح یکی از شاخص‌های قدرت دفاعی و نظامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه ارتش نیز با تمام قد در رکاب ولایت در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایستاده است، گفت: ارشد نظامی ارتش در استان با همراهی یگان‌های تابع ارتش در استان با همراهی سایر بخش های و نیروهای مسلح برنامه های هفته ارتش را انجام خواهیم داد.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره روز انرژی هسته ای تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم ایران دستیابی به انرژی هسته ای است.

یوسفی تاکید کرد: در سالروز شهادت صیاد شیرازی را داریم که گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد آنها کمتر از شهادت نیست.

وی افزود: مراسم گرامیداشت شهدا را در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) روز پنج‌شنبه 23 فروردین ماه در مسجد امام حسین (ع) با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان برگزار خواهدشد.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی با اشاره به آغاز هفته ارتش از روز چمعه 24 فروردین ماه ادامه داد: با برگزاری پیاده روی خانوادگی در بند دره هفته ارتش آغاز و به دلیل بحث میثاق ارتش با مردم پیاده روی به صورت عمومی بوده و هدایایی نیز با همکاری ورزش و جوانان استان پیش بینی شده است.

یوسفی اظهارکرد: شرکت در نماز جمعه را نیز داریم که یگان ارتش به صورت منسجم در این مراسم حضور و قبل از خطبه ها نیز ایراد سخنرانی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در این روز بحث انتقال خون را در روز های جمعه و شنبه در بیمارستان‌های ارتش پیش بینی شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی یادآور شد: روز شنبه 25 فروردین ماه به نام روز ارتش اسلامی نامگذاری شده که همزمان با روز مبعث جشن روز مبعث را در مراکز تابع ارتش با محوریت مرکز ۰۴ و همه یکان ها تابع برگزار خواهد شد.

یوسفی با اشاره به اینکه روز یکشنبه به نام ارتش با ولایت نامگذاری شده است گفت: در این روز با حضور همکاران یگان ارتش دیداری با نماینده ولی فقیه را در استان خواهیم داشت.

وی یادآور شد: روز دوشنبه نیز که به نام روز ارتش و امنیت نامگذاری شده نقش ارتش در بحث امنیت با ایراد سخنرانی و مصاحبه با حضور در مدارس و دانشگاه ها انجام خواهد شد تا بتوانیم نقش نیروی مسلح به خصوص ارتش را عنوان کنیم.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی افزود: روز سه شنبه 28 فروردین ماه با عنوان روز ارتش و محرومین نامگذاری شده که همراه با کمیته امداد و بهزیستی با محرومین جامعه دیدار و در حد توان حمایت خواهیم کرد.

یوسفی اضافه کرد: روز چهارشنبه 29 فروردین ماه را بنام ارتش و اقتدار داریم که بخشی از توان نیروهای مسلح به خصوص ارتش به نمایش گذاشته خواهدشد.

وی تصریح کرد: همچنین در این روز ویزیت خدمات پزشکی و برپایی ایستگاه صلواتی نیز پیش بینی شده است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: روز پنجشنبه 30 فروردین ماه روز میثاق ارتش با شهیدان نامگذاری شده که در این روز پیش بینی تکریم از خانواده شهدا و دیدار با آنها و حضور در مزار شهدا، ادای احترام با شهدا و گلباران و عطر افشانی را داریم.

یوسفی اظارکرد: در روزهای پایانی هفته ارتش حلول ماه شعبان را داریم که در روز میلاد امام حسین (ع) به دیدار همکاران سپاهی و در ادامه هفته ارتش در روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) از جانبازان ارتش دیدار و موجبات دلجویی و تکریم از آنها در دستور کار قرار دارد.

وی یاداور شد: برپایی محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، قرآنی، کتاب خوانی و مقاله نویسی نیز در دستور برنامه های روز ارتش است که اجرای این برنامه ها نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است که بتوانیم به نحو مطلوب و در خور شأن مردم انجام شود.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۱۵۰ برنامه در حوزه فرهنگی، قرآنی، ورزشی، نظامی و اجتماعی طی این هفته برگزار می شود.

یوسفی با اشاره اینکه ارتش سرباز ولایت و خادم مردم است ، تصریح کرد: از نمونه های بارز خدمت رسانی در سال گذشته در صورت وجود هر بحرانی اولین یگان وارد عمل در کمک امتداد رسانی، دفاع نیروی های ارتش بود.

وی ادامه داد: امروز ارتش در بحث دفاع در اوج آمادگی است که رهبری در عملکرد نیروی زمینی و ارتش رضایت مندی در حضور ارتش در بحران ها را داشته اند.

فرمانده ارشد اجا در خراسان جنوبی تاکید کرد: ارتش نیز به عنوان سرباز ولایت و مجری فرامین رهبری از هر تلاشی غافل نخواهد شد و به تمامی یگان ها بخشنامه صادر تا حمایت از کالای ایرانی در دستور کار قرار گیرد.

یوسفی بیان کرد: در سال جدید حمایت و خرید کالای ایرانی در دستور کار است و تلاش می کنیم مجری خوبی برای اجرای فرامین رهبری باشیم.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش نیز نه تنها در خرید اقلام عمومی کالای ایرانی در دستور کار بوده بلکه در حوزه نظامی نیز قطعاتی که مشابه داخلی ندارد ساخت آن در دستور کار قرار داده شده است.

انتهای پیام

captcha