برگزاری مستمر محفل انس با قرآن در لاهیجان
کد خبر: 3704212
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
حجت الاسلام میرحسینی خبر داد:

برگزاری مستمر محفل انس با قرآن در لاهیجان

گروه فعالیت های قرآنی- رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل گفت: باتوجه به حضور اساتید خوب و بین المللی قرآنی در شهرستان لاهیجان، هرماه یک محفل انس با قرآن در یکی از بقاع شهرستان بطور ویژه برگزار خواهد شد.

حجت السلام والمسلمین میرحسینی اشکوری، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل در گفت وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریك سال جدید اظهار کرد: کلیه بقاع متبرکه ای که حکم هیات امنایی آنان پایان یافته امسال حکم امنایی دریافت خواهند کرد.

برگزاری مستمر محفل انس با قرآن در لاهیجان

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ از جوانان زیر سی سال و بانوان قرآنی در ترکیب هیئت امناء بهره خواهیم برد، افزود: اگر امنایی با برنامه های ابلاغی و سیاست های مدون سازمان اوقاف و امورخیریه هماهنگ نباشد عذر آن خواسته خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل از آرامگاه شیخ زاهد گیلانی به عنوان یکی از نمادهای گیلان و خصوصا شهرستان لاهیجان اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی جهت دسترسی آسان تر زائران و گردشگران به این مکان زیارتی و سیاحتی خدمت مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان و نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های این بقعه شاخص، بیان کرد: می توان از ظرفیت های گردشگری و مذهبی بقعه متبركه سیدرضی و شیخ زاهدگیلانی جهت اشاعه فرهنگ علوی و معرفی فرهنگ گیلان و اشتغال زایی بهره برد.

حجت الاسلام میرحسینی اشكوری در ارتباط با جایگاه بالا بقعه متبركه شیخ زاهد، بیان کرد: با مشورت بزرگان شهرستان بزودی نسبت به تقویت هیات امنای این مکان شریف اقدام خواهدشد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل با اشاره به استقبال چشمگیر زائران و گردشگران از طرح آرامش بهاری در بقعه متبركه شیخ زاهد، گفت: 6 نفراز روحانیون اعزامی از قم که از اساتید حوزه و دانشگاه بودند برنامه های متنوع علمی و فرهنگی خوبی انجام دادند که رضایت مردم و مسئولین را در برداشت.

وی علمی ترین و کاربردی ترین و دینی ترین کار فرهنگی را در ایام نوروز را مختص سازمان اوقاف در بقاع متبرکه سطح کشور دانست و بیان کرد: باتوجه به حضور اساتید خوب و بین المللی قرآنی در شهرستان لاهیجان هرماه یک محفل انس با قرآن در یکی از بقاع شهرستان بطور ویژه برگزار خواهد شد که برنامه ها بزودی اعلام خواهدشد.

حجت الاسلام میرحسینی اشكوری تصریح کرد: سهمیه وقف جدید برای هر بقعه در شهرستان در نظر گرفته شده است یعنی هر بقعه حداقل باید مقدمات یک وقف جدید را فراهم آورد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل موضوع وقف را یکی از مسائل مهم دانست که متاسفانه از طرف هیات امناء بقاع مورد غفلت قرارگرفته است، بیان کرد: برخی از هیئت امناء نسبت به پیگیری موقوفات بقعه خودشان هم بی تفاوت هستن، برنامه های فرهنگی و عمرانی و قرآنی هر بقعه در سال جدید به امناء بقعه اعلام خواهد شد و هیات امناء موظفند براساس برنامه های ابلاغ شده فعالیت کنند.

وی ادامه داد: همه فعالیت های بقاع متبرکه می بایست با مجوز اوقاف انجام بگیرد و کسی حق ندارد با نظر و اجتهاد خود عمل کند.

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: دعوت از مبلغین در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر باید با مجوز اوقاف باشد قبل از هماهنگی با واعظین و سخنرانان باید از اوقاف کسب مجوز شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهكل بر فعال بودن مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع تاکید کرد و افزود: هر بقعه ای بدون نظر کمیسیون قبور شهرستان و بدون مجوز در حال پیش فروش قبر و یا دریافت حق الدفن می باشد متخلف است و با شکایت خانواده متوفی باید خسارت پرداخت کند، ضمن اینکه حکم هیات امنایی آنان توسط اوقاف باطل خواهدشد.

انتهای پیام

captcha