مشارکت 79 کشور در جایزه بین‌المللی قرآن کویت
کد خبر: 3704262
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

مشارکت 79 کشور در جایزه بین‌المللی قرآن کویت

گروه بین‌الملل ـ فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف کویت از حضور 138 شرکت‌کننده از 79 کشور در نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت خبر داد.

مشارکت 79کشور در نهمین جایزه بین المللی قرآن کویت

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه کویتی الأنباء؛ فرید عمادی، معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت در نشست خبری نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت با اشاره به حضور 139 شرکت‌کننده از 79 کشور در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: آشنایی مسلمانان با قرائت‌های مختلف قرآنی، تبیین جایگاه اساتید قرائات و علوم قرآنی، تشویق حافظان کتاب خدا به بررسی علم قرائات، معرفی قاریان برجسته کشورهای مختلف جهان در زمینه قرائات مختلف قرآنی و جذب جوانان به کتاب خدا از اهداف برگزاری این  مسابقات است.

در همین رابطه، ولید شعیب، معاون امور قرآن کریم و مطالعات اسلامی وزارت اوقاف کویت نیز در این نشست خبری گفت: از مجموع 139 شرکت‌کننده حاضر در این مسابقات، 72 نفر در بخش حفظ کل قرآن همراه با تجوید، 19 شرکت‌کننده در بخش حفظ کل قرآن به قرائات قرآنی و 39 شرکت کننده در بخش تلاوت و ترتیل حضور دارند.

وی با اشاره به این که 3 نماینده از کویت در این دوره از مسابقات حضور دارد، افزود: چندین کمیته برای سازماندهی و اجرای این دوره از مسابقات تشکیل شده که می‌توان به کمیته عالی مسابقات، کمیته اجرایی، کمیته علمی، کمیته امور متسابقین، کمیته امور میهمانان، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته اداری، کمیته داوران، کمیته برنامه‌ها و فعالیت‌ها و... اشاره کرد.

وی افزود: شرکت کنندگانی از 37 کشور جهان از طریق وزارت خارجه وارد کویت شده و شرکت‌کنندگان 34 کشور نیز از طریق پایگاه الکترونیکی مسابقات توانسته‌اند در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند.

شعیب در ادامه تصریح کرد: این مسابقات در چهار بخش حفظ کل قرآن همراه با تجوید، حفظ کل قرآن به قرائات ده‌گانه قرآن، تلاوت و ترتیل و بخش طرح فنی خدمت به قرآن برگزار می‎شود.

کمیته برگزارکننده مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت، مبلغ 130 هزار دینار کویتی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده که به نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقات اهدا خواهد شد. 

نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت 10 تا 18 ابریل(21 تا 29  فروردین‌ماه) برگزار می‌شود و محمدجواد دلفانی، نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن ومهدی غلام‌نژاد، نماینده ایران در رشته قرائت این دوره از مسابقات است.

یاد آور می‌شود؛ هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی جایزه کویت سال گذشته در هتل شرایتون کویت برگزار شد که مجتبی محمدبیگی در رشته قرائت و داوود فلاحی‌میبدی در رشته حفظ کل قرآن کریم از کشورمان در این مسابقات حضور یافتند که محمدبیگی توانست به رتبه پنجم دست پیدا کند.

انتهای پیام

captcha