معرفی ظرفیت‌‎های اصفهان در پاریس
کد خبر: 3704279
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

معرفی ظرفیت‌‎های اصفهان در پاریس

گروه فرهنگی- شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، گفت: برگزاری این هفته‌هاي فرهنگي مي‌تواند بر بسياري از مسايل سايه انداخته و راهکاري براي برقراري تفاهم بيشتر و حل بسياري از مسايل باشد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی به ارائه گزارشی از سفر خود به فرانسه در راستای برگزاری هفته فرهنگي اصفهان در پاريس پرداخت و اظهارکرد: برگزاري هفته فرهنگي اصفهان دستاوردهاي خوبي به همراه داشت به طوري که افراد مقيم فرانسه در ارتباط با اصفهان سخناني را مطرح مي کردند که کمتر در ايران و اصفهان اين گونه شهر اصفهان توصيف شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با دیدن برخی از نقاط به بررسي مسايل شهري خواهيم پرداخت تا از تجربيات مديريت شهري فرانسه بهره مند شويم، ادامه داد: روز چهارشنبه جلسه مهمي با کارآفرينان فرانسوي داريم که اميدواريم توافقات خوبي در اين زمينه حاصل شود.
شهردار اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و هویت و فرهنگ ایرانی، برگزاري اين هفته‌هاي فرهنگي تا چه اندازه مي‌تواند در فضاي دوستي و ارتباطات فرهنگي دو کشور تاثيرگذار باشد، گفت: برگزاري چنين برنامه‌ها، معرفي شهري مثل اصفهان و بيان هويت آن مي‌تواند به تعميق‌بخشي روابط بين دو شهر اصفهان و پاريس کمک کند.
نوروزی با بیان اینکه برگزاری این هفته‌هاي فرهنگي مي‌تواند بر بسياري از مسايل سايه انداخته و راهکاري براي برقراري تفاهم بيشتر و حل بسياري از مسايل باشد، افزود: برگزاري چنين برنامه‌اي در مجلس ملي فرانسه مي‌تواند پايگاه ايران و اصفهان را تقويت کرده و توانمندي‌هاي ملت ايران را به دنيا نشان دهد.
وی تاکید کرد: هفته های فرهنگی بهترین راهکار براي گفت و گو و رفع نقطه نظرات منفي است که برخي در صدد برجسته کردن آنها هستند.
وی ادامه داد: باید بتوانیم از اینگونه فرصت‌ها در راستای معرفي شهر و تدوين توانمندي‌هايمان بيشتر استفاده کرده و راه را براي تقويت بنيه‌هاي علمي، آموزشي و فرهنگي کشور هموار کنيم.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ایرانیان و اصفهانی‌های مقیم در فرانسه از برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در پاريس ابراز خرسندي کرده و خواستار بازديد از نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي هفته فرهنگي اصفهان هستند.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این هفته هاي فرهنگي مي‌تواند راهکاري براي توسعه گردشگري و تقويت صنعت گردشگري باشد، اظهارکرد: در اين سفر به خوبي پي بردم که اصفهان هيچ چيز از شهرهاي كشورهاي اروپايي كم ندارد و مي‌تواند از ويژگي‌هاي ارزشمند خود براي جذب گردشگران خارجي بهره مند شود.
نوروزی خاطرنشان کرد: مهمترین پیامی که از طرف مردم شهر اصفهان به مردم پاریس و فرانسه دادم، اين بود که اصفهان شهري داراي سابقه ديرينه، مردمي خونگرم و ميهمان نواز، شهري فرهنگي با ميراث طولاني و سابقه تاريخي بالا است و اين پيام به خوبي به گوش مردم فرانسه رسيد.
وی با بیان اینکه نخستین هفته فرهنگی اصفهان در پاريس بازتاب خوبي داشت و تمام خبرگزاري‌هاي فرانسه در جريان برگزاري اين هفته قرار گرفتند، اظهار اميدواري کرد که اصفهان را بهتر از گذشته به خارج از کشور معرفي کنيم.
انتهای پیام

captcha