الزام گسترش روابط تجاری و اقتصادی خراسان شمالی با کشورهای همسایه در سال جاری
کد خبر: 3704296
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

الزام گسترش روابط تجاری و اقتصادی خراسان شمالی با کشورهای همسایه در سال جاری

مهم عمومی-رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: ایران به خصوص خراسان شمالی همواره علاقمند به برقراری روابط نزدیک تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با کشورهای همسایه ازجمله سوریه دارد.

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در دیدار با بشر الخیر تاجر سوری اظهارکرد: ایران و خراسان شمالی از همکاری آمادگی روابط تجاری واقتصادی بیشتر با سوریه است..

وی با اشاره به ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی های استان خراسان شمالی گفت: مهمترین  پتانسیل های این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی، صنعت، معدن ، گردشگری است.

صمدی تاجیکستان، ترکمنستان، افغانستان، هندوستان،ترکیه ، لبنان ، عراق ، سوریه را از جمله کشورهای هدف صادراتی استان خراسان شمالی اعلام کرد، افزود: درحال حاضر به رغم تحریم ها و تورم موجود این استان با 30 کشور دنیا مراودات تجاری دارد.

وی با اشاره به افزایش 98 درصدی صادرات استان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن، گفت: تحقق آمار بالای صادرات استان نشان دهنده روابط خوب تجاری، اقتصادی و بازاریابی با کشورهای همسایه است.

وی داشتن صداقت در کار را برای تجار در داشتن یک روابط  تجاری قوی در امر صادرات و واردات و فعالیت های اقتصادی برای طرفین یک ضرورت دانست، عنوان کرد: صداقت درکار درمرغوبیت کیفیت جنس ، قیمت باید در بین دوطرف رعایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به سفر اخیر خود به همراهی هیات همراه ریاست جمهوری ایران به ترکمنستان با عنوان رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان در اوایل فروردین ماه امسال اشاره کرد و ازجمله اقدامات موثر این سفر را آزادی 283 زندانی ایرانی و انعقاد 14تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه های مختلف عنوان کرد.

بشرالخیر تاجر سوری که از منطقه الاذقیه کشور سوریه است از روابط تجاری کشور دوست و همسایه ایران با سوریه قدردانی کرد وگفت: این کشور همواره از روابط خوب ایران در بخش های مختلف استقبال خواهد کرد.

وی به ظرفیت ها خوب شهر الاذقیه سوریه در زمینه های مختلف اشاره کرد، افزود: این شهر یکی از شهرهای خوب در پرورش و صادرات محصولات صنایع غذایی، میوه جات از جمله تولید و پرورش زیتون وروغن زیتون است.

تاجر سوری بر اهمیت سرمایه گذاری در زمینه تولید زیتون درکشور سوریه تاکید کرد، یادآورشد: این کشوردر تولید و پرورش فرآوردهای زیتون حرف اول را می زند.

وی  با اشاره به  صادرات میوه از کشور سوریه ، افزود: این کشور دارای کارخانه های منجمد کردن مواد غذایی و سردخانه های قوی است و دراین خصوص آمادگی همکاری با کشور ایران منجمله خراسان شمالی را دارد.

انتهای پیام.

captcha