تقویت 779 واحدی شاخص کل بورس
کد خبر: 3704297
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

تقویت 779 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام در گروه‌های خودرویی و برخی سرمایه‌گذاری‌ها بود که لزوم حمایت از بازار سهام باعث شد بازارگردان‌های سهم‌های پیشرو به داد شاخص کل برسند.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزدو شنبه 19 فروردین ماه 97 با افزایش 779 واحدی روی رقم 97 هزار و 120 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 155 واحدی عدد 16 هزار و 920 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 584 واحدی به رقم 103 هزار و 386 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 689 واحدی به رقم 68 هزار و 804 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 950 واحدی عدد 207 هزار و 784 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 10 واحدی روی رقم یک هزار و 96 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت فولاد مبارکه با 214واحد ، گروه صنایع پتروشیمی 184 واحد و فولاد خوزستان با 95 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول با 57 واحد، بانک ملت با 38 واحد و ایران خودرو با 36 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 213 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش یک میلیارد و 42 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 80 هزار و 949 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند شیرین خراسان، درخشان تهران، سیمان کردستان، نساجی بروجرد، صنعتی بهشهر، صنایع بسته‌بندی مشهد، بهپاک، اوراق اختیار فروش و خرید تبعی فولاد خوزستان متوقف و در مقابل نماد معاملات شرکت‌های فولاد خوزستان و اوراق اختیار تبعی آن، صنایع بسته‌بندی ایران، گروه صنایع کاغذ پارس، گسترش صنایع پیام، بیمه آرمان، بهپاک، پتروشیمی اصفهان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری سپهر خبرگان نفت، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه بلوک 42.49 درصدی سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت صنعت و تجارت آداک برای روز دوشنبه هفته آینده از طریق بازار پایه فرابورس منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 13.5 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو بود. در نماد سرمایه‌گذاری نفت و گازو پتروشیمی تأمین نیز 6 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

در معدنی و صنعتی چادرملو نیز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده مواجه شد و کمتر از 3 میلیون سهم آسان‌پرداخت پرشین به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی شاهد معاملاتی به نسبت کم‌ حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که خیز دوباره ارزهای دلار و یورو در بازار آزاد و التهاب قیمت‌ها باعث شد تا همچنان بازار سهام خیره به ویترین صرافی‌ها در آرزوی بازگشت نقدینگی امروز و فردا کند.

این در حالی است که امروز به نظر می‌رسید با اجماع بازارگردان‌ها برای حمایت دستوری از نماگرهای بورس در سهم‌های پیشرو شامل فلزات اساسی، معدنی، هلدینگ‌های پتروشیمی و پالایشی‌ها، از شاخص کل بورس حمایت شد هر چند که شاخص کل هم‌وزن به عنوان نماگر اصلی این بازار همچنان با افت و عقب‌گرد مواجه است.

captcha