صدور سند مالکیت موقوفه 440 هکتاری در ساری
کد خبر: 3704339
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

صدور سند مالکیت موقوفه 440 هکتاری در ساری

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از صدور سند مالکیت موقوفه 440 هکتاری در ساری خبرداد.

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام علی سلطانی کاظمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری، گفت: سند مالکیت موقوفه محمدهادی و موقوفه حسینقلی واقع در قریه آبندانسر به مساحت ۴۴۰ هکتار اخذ شد.
وی ارزش تقریبی رقبات وقفی شامل این سند را ۲۲۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سهم موقوفه محمد هادی به میزان ۱۶سهم مشاع از ششدانگ عرصه و موقوفه حسینقلی به میزان ۹ سهم مشاع از ششدانگ عرصه قریه آبندارسر ساری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری تصریح کرد: با توجه به آمار ثبت شده در سامانه جامع 2 هزار رقبه در این سامانه ثبت بوده و قریب به 5 هزار متصرف نیز به اداره اوقاف جهت عقد قرارداد اجاره و تمکین مقررات اوقافی مراجعه نکرده‌اند.

وی بر ضرورت رفع موانع و تسهیل در صدور سند برای موقوفات استان تاکید کرد و گفت: در جایی که اصل وقف ثابت شود اوقاف برای احیای موقوفه و احقاق حق و حقوق آن کوتاه نخواهد آمد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری پیگیری حقوق موقوفات را از وظایف شرعی تمامی افراد جامعه دانست و افزود: اوقاف در احیای موقوفات نیازمند حمایت جدی دستگاه‌ها و نهادهای قضایی استان است.

انتهای پیام

صدور سند مالکیت موقوفه 440 هکتاری در ساری

captcha