حوزه هنری به دنبال بازگو کردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: 3704389
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

حوزه هنری به دنبال بازگو کردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، با اشاره به فرارسیدن هفته‌ هنر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهید آوینی، اظهار کرد: حوزه هنری به دنبال بازگو کردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب در بخش معرفتی و عادی با زبان هنر است؛ چرا که زبان هنرماندگار است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدتقی محمدیان، رئیس حوزه هنری استان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته‌ هنر انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد و خاطره‌ شهید آوینی، اظهار کرد: حوزه هنری به دنبال بازگو کردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب در بخش معرفتی و عادی با زبان هنر است؛ چرا که زبان هنرماندگار است.

وی، اظهار کرد: نقش شهید آوینی در هنر انقلاب اسلامی برجسته بوده و تلاشی که وی در دوران حماسه و دفاع مقدس انجام داد، مغتنم است.

حجت الاسلام محمدیان، با بیان اینکه جریان تقابل تاریخی حق و باطل همواره وجود دارد،افزود: جدی‌ترین عرصه تقابل جریان حق و باطل میدان فرهنگ و هنر است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، ادامه داد: هنر انقلاب اسلامی باطل السحر ترفندهای دشمن در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و اگر بتوانیم منشور هنر متعهد را پیاده کرده و اهالی هنر نیز آن را اجرایی کنند، به منصه‌ ظهور می رسد.

وی، در خصوص برنامه‌های هفته‌ هنر انقلاب اسلامی، گفت: افتتاح رسمی پردیس فرهنگی سینمایی قدس با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور، جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی و رونمایی از فیلم مستند روایی شهید مدافع حرم محمدرضا فخیمی مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام محمدیان، ادامه داد: غبارروبی و عطرآگینی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا توسط هنرمندان و دیدار هنرمندان با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری دو عنوان کارگاه تجسمی با عناوین کارگاه گرافیک و کاریکاتور با موضوع شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، همایش موسیقی عاشیقلار و بزرگداشت هنرمند شهید بشیر شهریاری، سخنرانی ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خصوص بزرگداشت هفته هنر انقلاب از تریبون نماز جمعه، برگزاری نشست پاتوق خاطره، نشست شعر و شعرخوانی انقلاب، دیدار با استاد جعفر کهنمویی و دیدار با خانوداه شهدای هنرمند، برگزاری کارگاه خوشنویسی و افتتاح کارگاه کتابت قرآن و تحقیق و پژوهش، اکران ویژه فیلم سینمایی « به وقت شام» برای اصحاب رسانه، هنرمندان و مدیران استانی و خانواده‌های شهدا دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

captcha