تحرک فعالان بحرینی برای آزادی زنان زندانی سیاسی
کد خبر: 3704465
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

تحرک فعالان بحرینی برای آزادی زنان زندانی سیاسی

گروه بین‌الملل ـ فعالان شبکه‌های اجتماعی در بحرین با به راه‌اندازی کمپینی در فضای مجازی، برای آزادی زنانی که به خاطر بیان مواضع سیاسی خود بازداشت شده‌اند، تلاش می‌کنند.

تشکیل کمپین حمایت از زنان زندانی سیاسی در بحرین

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری منامة پست؛ فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی خواستار مشارکت گسترده شهروندان در کمپین حمایت از زنان زندانی سیاسی با عنوان «أطلقوا_سجينات_البحرين»(زنان زندانی زن را آزاد کنید) شدند. فعالیت رسمی این کمپین از عصر فردا  (22 فروردین ماه) آغازخواهد شد. 

فعالان حقوقی بحرین پیش از این از وضعیت بسیار بد زنان در زندان شهر «عیسی» این کشور و محروم بودن آنان از حقوق اولیه خود خبرداده بودند.

حقوقدانان بحرینی همچنین با اشاره به اعتصاب غذای زنان زندانی سیاسی در زندان عیسی به دلیل قوانین جدید در این زندان از جمله قرار دادن شیشه‌هایی به منظور ممانعت از ارتباط مستقیم با خانواده‌های خود و عدم ارائه خدمات پزشکی لازم به آنها تصریح کردند: تعدادی از زندانیان زن تنها به دلیل نظرات سیاسی خود بازداشت شده‌اند و مدیریت زندان با مجازات خانواده‌های آنها و محروم کردن آنها از تماس تلفنی با خانواده‌های خود، شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر بحرین نیز در این باره اعلام کرد: «مدینه علی»، از جمله بانوان دربند زندان شهر «عیسی» است که در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار داشته و مسئولان زندان مانع از معاینه این زنان توسط پزشکی قانونی به منظور بررسی وضعیت سلامت وی شده و از ضمانت محاکمه افرادی که وی را تحت شکنجه قرار داده‌اند، سرباز می‌زنند.

این مرکز همچنین افزود: زینب مکی، از دیگر بانوان فعال بحرینی است که 8 ماه را در بازداشت بدون محاکمه گذرانده است و مقامات بحرینی هنوز با درخواست آزادی موقت وی موافقت نکرده‌اند.

انتهای پیام

captcha