اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات 12 اردیبهشت برگزار می‌شود/ تقدیر از 47 اثر برتر
کد خبر: 3704468
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات 12 اردیبهشت برگزار می‌شود/ تقدیر از 47 اثر برتر

دبیر جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات با اشاره به تقدیر از 47 اثر برگزیده در این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه 12 اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب دبیر جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات با اشاره به برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات بیش از 1000 اثر داخلی و خارجی با مضامین مختلف قرآنی ارسال شد که 87 اثر ارسال شده از هشت کشور همچون بحرین، افغانستان، ترکیه، عراق و تونس بود.

314 اثر برگزیده در مرحله اول به دبیرخانه ارسال شد

وی با بیان اینکه در داوری مرحله نخست 405 اثر به مرحله نهایی راه یافت، گفت: بر اساس فراخوان برگزیدگان مرحله نخست داوری این جشنواره باید اصل آثار خود را تا نیمه فروردین ماه به دبیرخانه ارسال می‌کردند که از بین آثار برگزیده در مرحله نخست، 314 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات با اشاره به اینکه داوری نهایی این جشنواره 17 فروردین صورت گرفت، افزود: با نظر هیأت داوران آثار برگزیده انتخاب شدند که بر اساس آن در هر رشته نفرات اول تا سوم به عنوان برگزیده اعلام خواهند شد و همچنین در رشته‌های نستعلیق 13 نفر، شکسته 4 نفر، نسخ عربی 4 نفر، نسخ ایرانی 4 نفر، ثلث عادی 4 نفر شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.

تقدیر از 4 اثر خارجی در جشنواره خوشنویسی آیات

حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه اسامی برگزیدگان در روز اختتامیه معرفی می‌شود، گفت: در بین آثار برتر چهار اثر خارجی نیز وجود دارد که دو اثر برتر و دو اثر دیگر شایسته تقدیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هنرمندان 47 اثر در اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند، خاطر نشان کرد: 18 اثر در رشته‌های مختلف نفرات اول تا سوم به عنوان برگزیده و 29 نفر شایسته تقدیر شده‌اند که بر اساس فراخوان جوایز آن‌ها در مراسم اختتامیه اعطا خواهد شد.

اعطای 150 میلیون تومان به 47 هنرمند برتر جشنواره آیات

دبیر جشنواره بین‌المللی خوشنویسی آیات به جوایز این جشنواره اشاره کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم هر رشته به ترتیب 10، 8 و 5 میلیون تومان اهدا می‌شود و برای افراد شایسته تقدیر نیز جوایزی در نظر گرفته شده که در مجموع هزینه جوایز این جشنواره 150 میلیون تومان است.

برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان در مشهد/ اختتامیه 12 اردیبهشت

وی در ادامه از برپایی نمایشگاهی با 143 اثر برتر این جشنواره خبر داد و گفت: 56 اثر در رشته نستعلیق، 31 اثر در رشته شکسته، 15 اثر در رشته نسخ عربی، 19 اثر در رشته نسخ ایرانی و 22 اثر در رشته ثلث عادی در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید که علاقه‌مندان می‌توانند از 29 فروردین تا 12 اردیبشهت‌ماه از این نمایشگاه بازدید کنند.

دبیر جشنواره خوشنویسی آیات به زمان برپایی مراسم اختتامیه نیز اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامهی این جشنواره 12 اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود که در نظر داریم این مراسم را با حضور صالحی وزیر ارشاد برپا کنیم.

انتهای پیام

captcha