آموزش و تقویت واحدهای تولیدی، زمینه ساز افزایش کیفی کالا در کشور
کد خبر: 3704493
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

آموزش و تقویت واحدهای تولیدی، زمینه ساز افزایش کیفی کالا در کشور

گروه سیاسی - امام جمعه ماکو گفت : فرهنگسازی، آموزش و تقویت واحدهای تولیدی، زمینه ساز افزایش کیفی کالا در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی در خصوص عملکرد دولت در راستای تحقق شعار سال گذشته با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» گفت: آنچه دولت در این زمینه ارائه می‌دهد گزارشی مثبت است ولی آنچه در جامعه شاهد آن هستیم آثار کمی از اقتصاد مقاومتی را نشان می دهد.
وی افزود : تلاش های خوبی برای بهبود وضعیت تولید و اشتغال در سال گذشته انجام شد اما هنوز کارهای ناتمام بسیاری وجود دارد.
وی بر معترض بودن مردم از وضعیت نابسامان معیشتی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد : آنچه ما در جامعه از وضعیت اقتصادی مشاهده می‌کنیم، تعریف خوبی ندارد و مردم از لحاظ معیشتی معترض بوده و در وضعیت نابسامانی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین رنجبری با بیان اینکه دولت در تحقق کامل اقتصاد مقاومتی موفق نبوده است ابراز کرد : بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز به واسطه ایجاد رکود و نبود نقدینگی در جامعه رونق تولید خود را از دست داده و با تعدیل نیرو مواجه شدند.
امام جمعه ماکو به نامگذاری سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت : برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی ابتدا باید از خودمان شروع کنیم یعنی عامل به فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم سپس با بهره گیری از شیوه های نوین، این فرهنگ را در جامعه بسط و توسعه دهیم.
وی تغییر و ترویج سبک زندگی مسئولین و مقامات دولتی به سمت و سوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی را الگوی بارز در راستای تقویت و تعمیق نظام ارزشی اسلامی در جامعه دانست.

لزوم حمایت از کالای ایرانی در قالب گفتمان های دانشگاهی

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری بر لزوم تبدیل بحث حمایت از کالای ایرانی به گفتمان رایج در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مذهبی، اجتماعی و رسانه ای تاکید کرد و افزود : از لحاظ اجتماعی باید از اسراف، تبذیر، اشرافی‌گری، لوکس گرایی و غیره پرهیز شود تا زمینه برای استفاده بیشتر از کالاهای داخلی و تقویت تعاونی های خانوادگی فراهم گردد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : مربیان و معلمان آموزشی نیز باید در سطح مدارس به ترویج و تبلیغ حمایت از کالای ایرانی بپردازند.
امام جمعه ماکو خانواده را جامعه کوچک مصرف کننده و عامل تقویت اقتصاد ابراز کرد و گفت: یکی از بهترین راه ها برای حمایت از تولید ملی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بنیه خانواده ها است.
وی وظیفه تولیدکنندگان داخلی در تحقق شعار سال ۹۷ را بسیار چشمگیر ابراز کرد و افزود : اين قشر نيز نقش پر رنگى در ايجاد ذائقه براى كشش و سوق مردم به سمت خريد كالاى ايرانى دارند، اگر آن‏ها فكر می كنند، بدون افزايش كيفيت کالای تولیدی مصرف كنندگان را به‏ صورت تعبدى پاى ثابت خريد كالاى خود نگه دارند سخت در اشتباهند.

آموزش و تقویت واحدهای تولیدی، زمینه ساز افزایش کیفی کالا در کشور

تولیدکنندگان صرفا به دنبال حمایت دولت نباشند

وی ادامه داد : شرکتهای تولیدی و صنعتگران بايد با افزايش كيفيت و رقابت پذيرى محصولات، مصرف كنندگان را بعنوان بزرگ‏ترين تبليغ خود تبديل كنند و در همه موارد بدنبال حمايت‏هاى دولتى نباشند.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد : سابقه توليد كنندگان موفق نيز نشان داده است كه آن‏ها در شرايط واردات بی رويه كالا، هنوز هم كالاى آن‏ها خريدار خود را در بازار داخلى و خارجى داراست.
امام جمعه ماکو افزود: متاسفانه تولیدکنندگان ما در موضوع بازاریابی ورود جدی نداشته‌اند و این موضوع را تنها در فروش خلاصه کرده اند، درصورتی‌ که بازاریابی قبل از تولید شروع می‌شود و یک فرایند است.

نقش بی بدیل رسانه ها در نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی

وی بر نقش رسانه ها در جذب مردم به خرید کالای ایرانی تاکید کرد و گفت: اثرگذاری رسانه ها بسیار فراتر از سایر ابزارهای اجتماعی بوده و نقش آن در نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی بی بدیل است.
وی اظهار کرد : رسانه ها با معرفی ظرفیت مثبت کالای ایرانی و شناسایی مولفه های آن در قالب گزارش و اخبار می توانند بستر سازی و نقش گفتمان سازی در جهت خرید کالای داخلی داشته باشند.
امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه رسانه ها باید اهمیت حمایت از کالای داخلی، ملی و نقش آن در بهبود معیشت اقتصادی، افزایش اشتغال و کنترل تورم و دیگر آثار و پیامدهای آن را برای مردم تبیین و میزان آگاهی آنها را در این زمینه افزایش دهند خاطر نشان کرد : رسانه های موفق باید این را به تولید کنندگان و شرکت های تولیدی اثبات کنند که تبلیغ، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
حجت الاسلام رنجبری آموزش را شیوه و مولفه دیگر در جهت تقویت حمایت از کالای ایرانی در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز رسانه ها می توانند نقش تاثیر گذاری درآن داشته باشند.
وی نظارت بر تولید کنندگان را از دیگر رسالتهای رسانه ها دانست و بر لزوم توجه رسانه ها با نگاه تیزبینانه و انتقادهای سازنده در جهت نواقص و اشکالات بخش های تولیدی تاکید کرد و گفت: این مهم موجب ساخت یک کالای با کیفیت و در شان مردم می شود.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت : رسانه ها به عنوان پرسشگر، از مدیران و مسئولان حمایت از تولید را مطالبه کنند، از سوی دیگر افکار عمومی و فرهنگ عامه را به سمت مصرف کالای ایرانی سوق دهند و از دیگر سو مطالبه حق مردم در برخورداری از کالای با کیفیت و استاندارد را داشته باشند.
انتهای پیام

captcha