«جشنواره رضوی» در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3704558
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

«جشنواره رضوی» در سمنان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اظهار کرد: هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی به میزبانی سمنان برگزار می‌شود.

به گارش ایکنا از سمنان، نورعلی غلامحسین سما کوش،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان صبح امروز 21 فروردین در نشست تقدیر از کتابخانه‌های برتر استان سمنان در سال۹۶ به میزبانی نهاد کتابخانه‌های سمنان، با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی رضوی در آینده نزدیک، گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره با حضور گسترده جوانان استان مهیا است و امیدواریم ‌در سال ۹۷ نیز مانند سال گذشته در برگزاری این جشنواره موفق باشیم.

وی از استقبال بی‌نظیر مردم استان سمنان از هفتمین جشنواره ملی رضوی سال گذشته خبر داد و یاداور شد: ۳۰ هزار و ۷۵۸‌ نفر از استان در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی استقبال کردند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه از ۵۲کتابخانه عمومی و نهادی استان طی سال گذشته بازدید به‌عمل‌آمده است، گفت: گروه ‌کارشناسان این اداره کل مشکلات، موانع، چالش‌ها و ... را بررسی کرده و در سال ۹۷ فراخور نیازها و ظرفیت‌ها درصدد رفع آن‌ها خواهیم بود.

سماکوش بابیان اینکه در سال۹۷ نیز گروه بازرسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اقدامات نظارتی خود را از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد کرد، اذعان کرد: گرمسار نخستین میزبان سری بازدیدهای نظارتی بر کتابخانه‌های استان هستند که امیدواریم در احصاء مشکلات، کمبودها، نارسایی‌ها و ... موفق عمل کنیم.

وی درباره دیگر اقدام سال۹۶ کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، تأکید کرد: برگزاری چهار دوره آموزشی برای کارکنان و کتابداران یکی دیگر از این فعالیت‌ها است که باهدف ارتقای داشته‌های کتابداران برگزار شد و البته این آموزش‌ها در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان متذکر شد: انجمن خیران کتابخانه ساز سه شهرستان مهدی‌شهر، سرخه و گرمسار فعالیت خود را در ‌سال گذشته آغاز کردند و در آینده نزدیک این انجمن در دیگر شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد، همچنین دراین‌باره باید گفت امسال همایش خیران کتابخانه ساز در این استان برگزار می شود. ‌ انتهای پیام

منبع: خبرگزاری مهر

captcha