قنوت، جلوه بهترین نوع ادب در پیشگاه خداوند است
کد خبر: 3704616
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

قنوت، جلوه بهترین نوع ادب در پیشگاه خداوند است

گروه معارف- عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، اظهار کرد: قنوت نماز جلوه بهترین نوع ادب در پیشگاه خداوند و اظهار نهایت فقر و نیاز و وابستگی به درگاه غنی علی الطلاق بی نیاز است.

حجت‌الاسلام عباس عباس زاده، عضو هیات علمی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قنوت نماز جلوه بهترین نوع ادب در پیشگاه خداوند و اظهار نهایت فقر و نیاز و وابستگی به درگاه غنی علی الطلاق بی نیاز است.

قنوت نماز جلوه بهترین نوع ادب در پیشگاه خداوند است
 وی انسان را موجودی سراپا نیاز دانست و خاطرنشان کرد: انسان موجودی سراپا نیاز است و خداوند بی نیاز مطلق، قادر مطلق، عالم مطلق و خیرخواه مطلق است.
حجت‌الاسلام عباس زاده ادامه داد: محتوای قنوت می تواند بیانگر شخصیت انسان و خاکی از عظمت روحی انسان باشد و نشان دهد که از نظر روحی چه اندازه ای دارد!؟
این استاد دانشگاه یادآور شد: در قنوت وقت آن را داریم که حرف دل خودمان را با خدا درمیان بگذاریم.
وی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: هیچ بنده ای دست به جانب خداوند متعال بالا نمی برد، جز این که خداوند حیا می کند آن دست را خالی و پوچ بر گرداند، از این رو از آنچه می خواهد از فضل خویش در آن دست قرار می دهد، بنابراین هرگاه یکی از شما دست به دعا برداشت، پایین نیاورد جز این که به صورت خویش بکشد.
حجت‌الاسلام عباس زاده از لزوم درخواست های بزرگ از خدای بزرگ گفت و تاکید کرد: از خدای بزرگ باید درخواست های بزرگ داشت، این درخواست های بزرگ نشانگر بزرگی خود شخص است.

انتهای پیام

captcha