فعالیت‌های قرآنی فاقد سیاست‌گذاری واحد است/ جامعه قرآنی مطالبه‌گر باشد
کد خبر: 3704682
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

فعالیت‌های قرآنی فاقد سیاست‌گذاری واحد است/ جامعه قرآنی مطالبه‌گر باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرمؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان گفت: عدم سیاست‌گذاری واحد در رابطه با فعالیت‌های قرآنی، یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در این عرصه است.

حسین خاکسار هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مشخص و منسجم نبودن بودجه لازم برای  انجام فعالیت‌های قرآنی، یکی دیگر از مشکلات موجود این عرصه است که این مهم باعث شده با کستی‌های زیادی مواجه شویم.
وی افزود: توجه به مطالبات جامعه قرآنی از سوی دولت و مجلس، بیانگر اهمیت دادن به شان و جایگاه قرآن در راستای آموزش و ترویج فرهنگ و معارف قرآن در جامعه است‌.
مدیر مؤسسه مهد قرآن‌کریم و ولایت استان اصفهان بیان کرد: متأسفانه تاکنون آن گونه که باید و شاید نسبت به فعالیت‌های قرآنی توجه نشده است. فعالان قرآنی انتظار دارند، همانطور که به جامعه هنرمندان و ورزشکاران بها داده می‌شود به جامعه قرآنی نیز بها داده شود. در واقع جامعه قرآنی هماننند قرآن مهجور هستند.
وی درخصوص نقش فعالان قرآنی برای رفع مشکلات و کاستی‌های فعالیت‌های قرآنی گفت: فعالان قرآنی باید مطالبه‌گران خوبی از دولت و مجلس باشند و مطالبات خود را به صورت منطقی و اصولی مطرح کنند، زیرا تا زمانی که فعالان این حوزه مطالبه‌گر خوبی نباشد، دولت و مجلس نیز با توجه به مشغله‌های گوناگونی که دارند، توجهی به حوزه قرآنی نمی‌کنند.
وی افزود: جامعه قرآنی در استان‌های مختلف کشور باید پیگیر مطالبات خود باشند و قطعا با این روش به مطالبات آنان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام

captcha