نباید حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی بماند
کد خبر: 3704713
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
حجت‌الاسلام مرادبیگی:

نباید حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی بماند

گروه اجتماعی - مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدات ایرانی بکار گرفته شود و نباید حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی بماند، گفت: نرخ تعرفه واردات افزایش یابد تا قیمت کالای وارداتی دارای مشابه داخلی نسبت به کالای ایرانی برابر یا گران‌تر باشد .

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه ایلام؛ حجت‌السلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه ایلام با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی یک تکلیف است، اظهار کرد: وظیفه ما حمایت، تشویق و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی است
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید تمام ظرفیت خود را برای حمایت از تولیدات ایرانی بکار گیرند و نباید حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی بماند، افزود: نقش دولت در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی که کیفیت و قیمت مناسبی نسبت به کالاهای مشابه خارجی داشته باشد، راهبردی است و برای این امر باید از تولید کننده حمایت شود و نرخ تعرفه واردات افزایش یابد تا قیمت کالای وارداتی دارای مشابه داخلی نسبت به کالای ایرانی برابر یا گران‌تر باشد .
وی با بیان اینکه ترغیب مردم، فرهنگ سازی و جلب اعتماد مردم به کالای ایرانی و حمایت کامل تولید کننده کالای با کیفیت از وظایفی است که دولت برای تحقق شعار سال باید انجام دهد، تصریح کرد: دولت باید از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کند. مقام معظم رهبری فرمودند «واردات کالای قاچاق سم مهلک برای کشور است و باعث تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری در جامعه می‌شود».
مرادبیگی به وظایف طلاب و روحانیون در تحقق شعال سال اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی از مهمترین وظایف حوزویان در این عرصه است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما باید قدردان مفاخر و بزرگانی که برای تعالی دین در این استان زحمت فراوان کشیده‌اند باشیم، گفت: در آینده نزدیک بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی برگزار خواهد شد .
مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام «یونس گلی» معاون سابق تهذیب و تربیت حوزه استان که عهده دار سمت معاونت امور طلاب و دانش آموختگان شده است، حجت‌الاسلام «بهرام عقابی» را به عنوان سرپرست این معاونت معرفی کرد.
انتهای پیام
captcha