تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه
کد خبر: 3704723
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
خادمی مطرح کرد:

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان با تاکید بر هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت، برای پیشرفت و توسعه همه جانبه، اظهارکرد: تخصص در کار خبر، نیاز امروز رسانه است.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز سه‌شنبه، ۲۱ فروردین در نشست با مطبوعات لرستان اظهارکرد: این‌که گفته می‎شود کار مطبوعات در استان به سختی پیش می‌رود و این مسئله به دولت برمی‌گردد خیلی نظر درستی نیست.
وی با بیان این‌که تنها بخشی از این اتفاق به دولت‎ها برمی‎گردد و مابقی مربوط به خود رسانه‎ها است، افزود: اعتقاد به این موضوع که دولت باید به مطبوعات اعتبار داده و آنها را مورد حمایت قرار دهد درست نیست چراکه خیلی از حمایت‎ها ملی بوده و مقدار استانی محدود است.
خادمی بر تخصصی بودن کار رسانه‎ها تاکید کرد و گفت: کار باید درست و اصولی انجام شده و اقتصاد آن دیده شود؛ در لرستان اقتصاد صنعتی و خدماتی ضعیف است و نمی‎توان به خوبی رسانه‎ها را حمایت کرد پس خدمات‎دهی به آنها ضعیف است.
استاندار لرستان با بیان این‌که رسانه‎ها باید همدیگر را نقد درونی کنند، اضافه کرد: انجمن و خانه مطبوعات می‎بایست پالایش شود چراکه ممکن است بعضی حذف یا به هم پیوسته شوند و با این کار تاثیرگذاری آنها نیز بیشتر خواهد شد.
وی به بخشنامه توزیع آگهی‎های دولتی اشاره کرد و افزود: آگهی‎ها باید از طریق ارشاد توزیع شده و انجمن یا صنفی بر کار مطبوعات نظارت کند، البته خود آن‌ها نیز می‎بایست در مقابل تخلفات ساکت نمانند و نظارت داخلی داشته باشند و ارشاد نیز کنترل کند.
خادمی با بیان این‌که بخشی از کار که به عهده ماست را رعایت کرده و اجازه نمی‎دهیم هیچ پرداختی به‌جز با مجوز ارشاد انجام شود، ادامه داد: بخش عمده نظارت بر عهده خود مطبوعات است و در این رابطه باید اقدام کنند.

رعایت دستورالعمل «میم الف» در مطبوعات لرستان

استاندار لرستان با اشاره به این‌که به مجموعه‎ها و ارگان‎های دولتی اعلام می‎کنیم که همکاری لازم را برای رعایت دستورالعمل «میم الف» داشته باشند، گفت: در این راستا همکاری لازم به عمل آمده و بخشنامه به دستگاه‎ها اعلام می‎شود اما خود رسانه‎ها نیز باید کنترل کنند و بر کار همدیگر نظارت داشته باشند.
وی خبرنگار را فردی مسئول عنوان کرد و اظهارکرد: افراد در جامعه آزاد هستند و می‎توانند هر کاری انجام دهند اما اگر فرد مجوز گرفت پس کار قانونی دارد و در مقابل آن مسئول است.
خادمی ساماندهی خبرنگاران استان را اقدامی مطلوب اعلام کرد و افزود: هدف اصلی رسانه‎ها بالا بردن آگاهی جامعه است و نباید اجازه داد افراد ناآگاه، آگاهی‌بخش باشندک، همچنین خبرنگار باید اطلاعاتش را بالا ببرد و تخصصی مسائل را کنکاش کند.

تخصص خبرنگاران، در شان کار مطبوعات باشد

استاندار لرستان تصریح کرد: تخصص و آگاهی آن‌ها باید در شان و رسالت کار مطبوعات باشد و قبل از جلسات یا مصاحبه اطلاعات خود را در رابطه با موضوعات به روز کرده و بالا ببرند تا کیفیت کار بهتر شود.
وی افزود: اگر کیفیت کار بالا رود نیاز به بها دادن نیست بلکه خود مسئول، رسانه را لازم دیده و مجبور می‎شود که با او همکاری کند.
خادمی با بیان این‌که رکن چهارم دموکراسی رسانه است و این نگرش نتیجه تعمق در نقش و کارکرد آن است، گفت: البته رسانه‎ای که به‌معنای واقعی فیلتر بین نیازهای جامعه و دولت‎ها باشد و بتواند فشارها را شناسایی و در راستای برطرف کردن ضعف‎ها کوشش کند.
استاندار لرستان ادامه داد: اگر این فضا ممکن شود مشکلی نیز وجود نخواهد داشت اما اگر آگاهی پایین و اطلاعات مربوط به سال‎های گذشته باشد کاری از پیش نخواهد برد.
وی به بحث مطالبات نشریات از دولت اشاره کرد و افزود: آگهی‎ها، مناقصات و مزایده‎ها شامل طلب دستگاه‎ها می‎شوند که باید پرداخت شوند و در این رابطه به مدیری که تخطی کند اخطار داده می‎شود اما یک مصاحبه و پوشش جلسه مشمول این موضوع نمی‎شود.
خادمی در رابطه با آمارسازی اظهارکرد: به این موضوع اعتقاد ندارم و باید خروجی‎ها دیده شود. دیده می‎شود که برخی خبری ساخته و خود حمله می‎کنند که زیبنده نیست، باید اگر خبری داده می‎شود مورد تحلیل قرار گیرد و موضوع را بررسی کرد. موضوعات با نقد معقول و منطقی درست حل می‎شوند و با عددسازی و مچ‎گیری کاری از پیش نمی‎رود.

بازدید سه میلیون و هشتصد هزار مسافر نوروزی از لرستان

وی با اشاره به آمار گردشگران نوروزی با بیان این‌که حدود سه میلیون و هشتصد هزار نفر از استان بازدید کردند، گفت: در مورد این آمار روش محاسبه ما در همه جای کشور وجود دارد و مورد استفاده قرار می‎گیرد اگر اشکال داشته باشد مربوط به روش آمارگیری است.
خادمی با بیان این‌که علاقه‎ای به حرف‎های بی‎ربط و زودگذر نداریم، گفت: سیاست ما این است که کار اساسی و پایه‎ای را می‎پذیریم.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که قبول داریم که باید منفعت صنف را در نظر گرفت اما در این رابطه نباید پیگیری اصول را فدا کرد، ادامه داد: بحث‎ها باید منتقل شوند و انتقاد سازنده و حرف درست رسانه را می‎پذیریم اما آن‌ها نباید به‌دنبال موضوعات حاشیه‎ای بروند. باید کار مدیر را پیگیری کرده و بر آن نظارت داشته باشند اما عزل و نصب‎ها به آنان مربوط نمی‎شود.
وی تصریح کرد: اگر شکایت از رسانه در رابطه با فعالیت و نظارت آنها بر کار مدیر باشد که به مسئول می‎گوییم از کار خود دست نگه دارد و موضوع را پیگیری خواهیم کرد اما چنان‌چه به او تهمتی زده شود و خانواده و شخصیتش مورد توهین قرار گیرد حق‎الناس است و به مدیر بستگی دارد که می‎بخشد یا پیگیری می‎کند و در این رابطه دستوری نمی‎دهیم.
خادمی با بیان این‌که تفکیک شخص از کار سخت است، گفت: امیدواریم با کمک تمامی رسانه‎های استان و همکاری آنان در مسیر توسعه استان پیش برویم چرا که معیار کار همه ما پیشرفت استان است و هم‌گرایی و هم‎افزایی رسانه و دولت باعث افزودن و قوت نیروها می‎شود و انشقاق و درگیری تنها هدررفت زمان و نیرو را به دنبال دارد و کاری ضد توسعه است.

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

تخصص و هم‌افزایی رسانه‌ها و دولت؛ نیاز امروز رسانه

captcha