استفاده از کالای ایرانی به فرهنگ غالب در میان مردم تبدیل شود
کد خبر: 3704761
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

استفاده از کالای ایرانی به فرهنگ غالب در میان مردم تبدیل شود

گروه سیاست و اقتصاد- امام‌جمعه اصفهان گفت: فرهنگ استفاده و خرید کالای ایرانی را به دانش آموزان منتقل کنیم تا این موضوع به فرهنگ غالب در میان همه اقشار جامعه تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تبریک اعیاد ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب به «شَهرُ الاَصَب» معروف می‌باشد؛ الاصب به معنای ریزش و منظور ریزش گناه انسان‌ها و یا ریزش رحمت خدا بر برندگان است؛ ما هم مصادف شدن ماه رجب با سال جدید را به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم سالی پر از خیر و برکت برای همه باشد.
وی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هم مسئولان و هم مردم موظف هستند تا این شعار را عملیاتی کنند؛ مسئولان با نظارت بر کیفیت تولید و مردم با خرید تولیدات ایرانی در راستای تحقق شعار سال اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه باید استفاده از کالای ایرانی تبلیغ شود، تصریح کرد: «حُبُّ الوَطَن مِن الایمان» حب و دوست داشتن وطن جزء دین است، بنابراین باید این دوست داشتن را در خرید و فروش و در زندگی خود اعمال کنیم و فرهنگ استفاده و خرید کالای ایرانی را به دانش آموزان منتقل کنیم تا این موضوع به فرهنگ غالب در میان همه اقشار جامعه تبدیل شود.
وی با اشاره به نمونه‌هایی از تلاش و تعصب مردم ایران بر خرید کالای داخلی گفت: در گذشته جمع یازده نفره از علمای اصفهان یک تعهد نامه نوشتند که ما متعهد می‌شویم که هر کس قباله ازدواج خود را بر روی کاغذهای غیر ایرانی بنویسد ما عقدش را نمی‌خوانیم و هر میتی را که به غیر از کرباس اردستان، کفن کنند، ما بر آن میت نماز نمی‌خوانیم.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه آیت‌الله شهید مدنی در زمان پهلوی به علت اینکه اطرافیان خود و اهالی محل سکونتش را به خرید کالای داخلی تشویق می‌کرد تبعید شد، افزود: نمونه‌های زیادی از این نوع فعالیت در تاریخ ما وجود دارد، بنابراین باید جوانان ما همانگونه که بر روی فوتبال تعصب دارند، بر روی مصرف کالای ایرانی تعصب داشته باشند.

ایجاد اشتغال برای 8 هزار نفر بدون دریافت تسهیلات بانکی

همچنین در ابتدای این دیدار ابوطالب جلالی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به اشتغال مطمئن دست یابند، اظهار کرد: با همین امکانات محدودی که در سال 96 در اختیار داشتیم 8 هزار نفر بدون دریافت تسهیلات بانکی مشغول به کار شدند.
وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف از آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در استان اصفهان به ویژه بازنشستگان افزود: بخشی از محیط‌های آموزشی در بخش صنایع دستی را درگیر تولید کرده‌ایم که کارآموزان در قالب کاروزی مهارت‌ها و جرأت لازم را به دست آورند، همچنین در سال گذشته خدمات خوبی در حوزه زندان ارائه شده است.

انتهای پیام

captcha