آغاز فاز اول عملیات فنس کشی در منطقه آزاد ماکو
کد خبر: 3704768
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

آغاز فاز اول عملیات فنس کشی در منطقه آزاد ماکو

گروه اجتماعی - فاز اول عملیات فنس کشی در منطقه آزاد ماکو آغاز شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری _ صنعتی ماکو در حاشیه مراسم آغاز عملیات فنس کشی منطقه آزاد ماکو در جمع خبرنگاران گفت: ۵ هزار کیلومتر مربع وسعت این منطقه است که فاز اول فنس کشی در این منطقه ۵ کیلومتر خواهد بود.

وی تصریح کرد : فنس کشی و مشخص کردن محدوده منطقه‌ای آزاد ماکو را از اولویت های پروژه های منطقه آزاد ماکو بوده و  یکی از دلایل به طول انجامیدن اجرای عملیات فنس کشی در این منطقه، بررسی مسئله ادغام چالدران به منطقه آزاد بود.

وی ادامه داد : با اجرایی شدن عملیات فنس کشی، دیگر الحاق سایر شهرها به محدوده منطقه آزاد ماکو امکان پذیر نخواهد بود.

فروزان از آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی این پروژه طی دو سال آینده خبر داد و افزود : فواید فنس کشی در محدوده منطقه آزاد ماکو در صنعت چشمگیر خواهد بود و این تنها با حمایت مردم و مسئولین از سرمایه گذار در جهت حضور در این منطقه تحقق خواهد یافت.

وی بر معایب فنس کشی در این منطقه نیز اشاره و اضافه کرد : نگهداری این فنس و گیت ورودی هزینه‌های برای سازمان خواهد داشت که اعتبارات این هزینه ها ازمحل پروژه‌هایی که در راستای عمرانی و آبادانی منطقه در نظرگرفته شده کاسته و به این بحث اختصاص داده خواهد شد.

شایان ذکر است؛ محل اجرای این پروژه گیت ورودی محدوده منطقه آزاد ماکو مابین قره ضیادین و مرگنلر است که درمدت زمان  ۶ ماه و دوره تضمینی ۲۴ ماهه اجرا می شود.

از مشخصات پروژه می‌توان به طول ۵۱۰۰ متر طول جاده‌ای راه دسترسی ۸۵۰ متر و عملیات احرایی به خاکبرداری، خاکریزی و کامپکت پخش و آب پاشی و تسطیح و اجرای لایه روسازی، آسفالت اجرای دیوار ها اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha