جایگاه شهدا و مقام شهادت دور از تصور انسانهای عادی است
کد خبر: 3704771
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

جایگاه شهدا و مقام شهادت دور از تصور انسانهای عادی است

گروه اجتماعی - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت : جایگاه شهدا و مقام رفیع شهادت برای انسانهای عادی قابل درک و تصور نیست.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی که در مسجد امیرالمومنین ارومیه برگزار شد، بیان کرد : شهید بزرگوار صیاد شیرازی از نابغه های ارتش در زمان خود به شمار می رفت و پس از جنگ نیز همواره راهی را در پیش گرفت که دشمن را مستاصل کرد ک در نهایت ترور شده و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی افزود : خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید به کسی که در راه خدا کشته شده مرده نگویید و در آیه ای دیگر نیز با تاکید بیشتر بر این موضوع می‌فرماید : حتی گمانش را هم نکنید که کشته‌شدگان در راه خدا مرده‌اند، بلکه آنان زنده بوده و نزد خدا روزی می خورند.

وی ادامه داد : مقام شامخ این شهید عالی قدر به قدری بلندمرتبه است که دور از تصور ماست، سپهبد صیاد شیرازی از افرادی بود که سزاوار مرگ عادی در بستر نبود و باید به شهادت می رسید.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد : در معادله میان خداوند و انسان 4 رکن اساسی وجود دارد که در این معامله بزرگ، خریدار خداوند متعال، و فروشنده بندگان مؤمن و مجاهد، و کالاى مورد معامله جان مؤمنان، و قیمت و ثمن معامله بهشت برین، و سند این معامله با ارزش در سه کتاب آسمانى معتبر (قرآن و انجیل و تورات) به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

captcha