فروش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان صنایع دستی یزد در نوروز 97
کد خبر: 3704818
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸

فروش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان صنایع دستی یزد در نوروز 97

گروه اقتصادی- معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی یزد از فروش بیش از دو میلیارد و 600 میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به نوروز سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی یزد از فروش بیش از دو میلیارد و ششصد میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به نوروز سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.
دهقان مهرجردی افزود: از تاریخ 25 اسفند 96 لغایت 13 فروردین ماه، 32 بازارچه صنایع‌دستی در قالب 327 غرفه در بناها و مکان‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع دستی بومی یزد پرداختند.
وی ادامه داد: در برخی از این بازارچه ها، تعدادی از رشته های صنایع دستی نظیر کاربافی، زیلوبافی، قلمزنی و حکاکی روی مس، دارایی بافی و گلیم بافی به صورت زنده تولید شد و بازدید کنندگان با مراحل تولید این محصولات از نزدیک آشنا شدند.
دهقان مهرجردی با اعلام این مطلب که برپایی این بازارچه‌ها در راستای معرفی هنرهای اصیل و بومی استان یزد به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان استان انجام شد، تصریح کرد: سفال و سرامیک، دست بافته های سنتی یزد از جمله محصولاتی بودند که بیشترین فروش را در این ایام به خود اختصاص دادند.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی یزد با اشاره به اهمیت توجه به هنرهای بومی و سنتی عنوان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، می توان با استفاده مطلوب از ظرفیت های صنایع دستی و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران داخلی و خارجی به رونق فروش صنایع دستی کمک شایان توجهی کرد.
منبع: میراث فرهنگی یزد

منبع: انتهای پیام

captcha