ارتقاء ۱۰۰ درصدی پوشش دیجیتال در خراسان شمالی تا پایان امسال
کد خبر: 3704820
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

ارتقاء ۱۰۰ درصدی پوشش دیجیتال در خراسان شمالی تا پایان امسال

گروه اجتماعی-مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی گفت: امیدواریم‌ با مساعدت استانداری پوشش دیجیتال در این استان تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، قربانی جم، مدیرکل صداوسیمای استان در نشست خبری اظهارکرد: درحال حاضر پوشش شبکه های دیجیتال در استان ۸۹ درصد بوده که امیدواریم با مشارکت استانداری این شاخص تا پایان سال جاری به ۱۰۰ درصد برسد.
وی با اشاره به شناسایی ۱۴۸ نقطه به منظور ایجاد ایستگاه هایی برای نصب فرستنده، افزود: پس از ساخت این اتاقک ها توسط استانداری این ظرفیت در سازمان موجود بوده که در بازه زمانی ۴۸ ساعته فرستنده در محل نصب شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته پس از برپایی آیین فعالیت ۲۴ ساعته صداوسیما در استان، با اعتبار۴۵ میلیارد ریال ۳۰ فرستنده در استان نصب شد اما به دلیل گستردگی و پراکندگی روستاها فقط دو درصد از شاخص میزان پوشش دیجیتال ارتقاء یافت.
وی با تاکید بر اینکه ارتقاء پوشش دیجیتال در مناطق محروم و مرزی در اولویت قرار دارد، گفت: در حال حاضر ضریب پوشش دیجیتال در شهرستان های مانه و سملقان،بجنورد،جاجرم، اسفراین و گرمه بیش از ۹۰ درصد است.
قربانی جم با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا خراسان شمالی میزبان برپایی بیست و دونین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیونی در کشور شود، عنوان کرد: این مهم فرصت مغتنم و با ارزشی برای توسعه و معرفی هر چه بیشتر خراسان شمالی بوده بنابراین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان انتظار داریم بیش از پیش به منظور دریافت میزبانی این جشنواره مشارکت کنند.
وی با اشاره به برنامه های نوروز از سوی این سازمان، خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ ساعت پخش زنده تلویزیونی خارج از استودیو تولید و پخش شد و همچنین پخش۱۲ ساعت برنامه زنده تلویزیونی نیز از شبکه های سراسری صورت گرفت.
قربانی جم با تاکید بر اینکه برای نخستین بار طی سال جاری علاوه بر پخش کشتی با چوخه اسفراین، این مسابقات در شیروان زنده و در بجنورد نیز ضبط و همان شب پخش شد.
وی یادآورشد: برای اولین بار در استان پخش بیش از ۱۱۰ دقیقه برنامه زنده تلویزیونی از مراسم اعتکاف صورت گرفت.

captcha