دولت آمریکا متهم به سیاه‌نمایی علیه مسلمانان شد
کد خبر: 3704905
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
توسط دو نهاد غیر دولتی؛

دولت آمریکا متهم به سیاه‌نمایی علیه مسلمانان شد

گروه بین‌الملل: دو نهاد غیر دولتی آمریکایی از وزارت دادگستری و وزارت امنیت داخلی این کشور به دلیل درج اطلاعات نادرست علیه مسلمانان در گزارش اخیرشان درباره تروریسم شکایت کردند.

شکایت از دولت آمریکا به دلیل سیاه‌نمایی علیه مسلمانان در گزارش مربوط به تررویسم/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از نیوزویک، انجمن وکلای مسلمان و موسسه «پیشبرد دمکراسی» از این دو وزارتخانه خواسته بودند اطلاعات نادرست مندرج در این گزارش را تصحیح کنند، اما در پی خودداری آن‌ها پس از چند ماه، شکایت‌نامه‌ای را علیه این دو به دادگاه ارائه کردند.

بر اساس این شکایتنامه، اطلاعات ارائه شده در گزارش مزبور درباره تهدید مهاجران و خارجی‌تبارها علیه ایالات متحده به شدت مبالغه‌آمیز است و این اطلاعات به غلط فقط بر مسلمانان تمرکز دارد.

این دو نهاد تاکید کردند که گزارش مورد نظر با تحریف اطلاعات و نادیده گرفتن مواردی مثل حوادث تروریستی داخلی که شهروندان آمریکایی عامل آن هستند، تلاش دارد به نایج مورد نظر خود که ضدمهاجران و ضدمسلمانان است، برسد.  

جاناتان اسمیت، مدیر حقوقی انجمن وکلای مسلمان در این باره گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند مانع تلاش مداوم دولت ترامپ و وزارتخانه‌های دادگستری و امنیت داخلی برای ترویج دیدگاه‌های غلط و تعصب‌آمیز علیه مهاجران و مسلمانان شود و به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که باید علیه این مسئله اقدامی انجام دهیم.

گزارش این دو وزارتخانه درباره فعالیت‌های تروریستی که اواخر دی ماه سال گذشته به دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا، ارائه شد، تصویری اغراق‌آمیز از نقش منفی مهاجران، و به ویژه مسلمانان، در امنیت این کشور به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام

captcha