سعه صدر امام کاظم (ع)؛ رمز تسخیر قلوب مؤمنان
کد خبر: 3704982
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

سعه صدر امام کاظم (ع)؛ رمز تسخیر قلوب مؤمنان

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم گفت: امام کاظم (ع) با سعه صدر و اخلاق و رفتار الهی خود همگان را تحت تاثیر قرار می دادند و قلوب همه را تسخیر می کردند.

 سعه صدر و اخلاق الهی امام کاظم (ع)، رمز تسخیر قلوب مومنان

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) همگی مایه دلگرمی و هدایت مردم بودند بیان کرد : امام کاظم (ع) با ویژگی های خاص اخلاقی خود مردم را به سوی خداوند متعال هدایت می کردند و در قلب مومنان نفوذ می کردند.
وی افزود : این امام بزرگوار از امامانی بود که اخلاق و رفتار بسیار زیبای الهی داشت و از این رو به ایشان لقب کاظم را داده اند.
وی ادامه داد : امام کاظم (ع) با فرو بردن غیظ و عصبانیت خویش مردم را نیز به آرامش دعوت می کرد، اگر کسی به ایشان بی اعتنایی و بی حرمتی می کرد ایشان با برخورد الهی گونه او را تحت تاثیر قرار داده و شرمنده می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی تصریح کرد : امام کاظم (ع) در زندان های بسیاری دوران حبس را گذرانید و آنقدر زندان بانان و زندانیان را تحت تاثیر اخلاق نیکوی خویش قرار می داد که به طور دائم ایشان را از زندانی به زندان دیگر انتقال می دادند.
مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم با اشاره به اینکه رفتار الهی و مهربانی این امام عزیز حتی زندان بانان را نیز مجذوب خود می کرد، اظهار کرد : دشمنان امام کاظم (ع) از انتقال امام به زندان های مختلف خسته شده و در آخر تصمیم گرفتند ایشان را از صحنه روزگار حذف کنند.

آستانه تحمل مردم بسیار کم شده است
وی خاطرنشان کرد : اخلاق و رفتار پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار الگوی تمام مومنین است و امروزه آستانه تحمل مردم بسیار کم شده است و همه از پیر و جوان خیلی زود از کوره در می روند.
وی گفت : متاسفانه در جامعه اسلامی بسیار تاسف بار است که برخی مسائل جزئی موجب حوادث ناگوار و تلخی می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی با اشاره به اینکه مردم یا با نحوه فرو بردن خشم خود آشنا نیستند یا این فرهنگ نهادینه نشده است، تصریح کرد : مردم باید بدانند که برکات و آثار اخلاق نیکو و فرو بردن عصبانیت و خشم به سلامت خودشان باز می گردد.
وی ادامه داد : اگر مردم واقعا با آثار و برکات اخلاق حسنه و نیکو آشنا شوند بدون شک بر خشم خود غلبه می کنند و آثار این اخلاق را در جامعه نیز خواهند دید.

سعه صدر و اخلاق الهی امام کاظم (ع)، رمز تسخیر قلوب مومنان

لزوم آشنایی جوانان با چگونگی کظم غیظ
مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم افزود : جوانان باید با چگونگی فرو بردن خشم خود و کظم غیظ آشنا شوند، چرا که کسی که بر اعصاب خود تسلط دارد در واقع به سلامت جسم و روح خود کمک می کند.
وی بیان کرد : هیچ انسانی در لحظه عصبانیت و خشم تصمیمات عقلانی نمی گیرد و همه پس از عصبانیت از رفتار خود پشیمان می شوند و ما باید آثار زیان بار عصبانیت را برای همگان روشن کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی با اشاره به آثار زیان بار عصبانیت بر جسم نیز گفت : هنگام عصبانیت آنزیم هایی در معده ترشح می شود که فرد حتی توان هضم غذا را نداشته و با مشکلات عدیده جسمانی مواجه می شود.
وی افزود: حتی کسی که به خدا و معاد نیز ایمان ندارد هم باید کظم غیظ را بیاموزد چرا که خشم و عصبانیت قبل از هر چیز بر روح و روان و سلامت جسمی فرد تاثیرات عمیق برجای می گذارد.
انتهای پیام

captcha