هندوراس؛ کشوری در آمریکای لاتین با تنها دو مسجد
کد خبر: 3705040
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

هندوراس؛ کشوری در آمریکای لاتین با تنها دو مسجد

گروه بین الملل – در هندوراس دو مسجد برای اقلیت مسلمان ساخته شده که یکی از آنها مسجد زیبای آبی رنگی است که مسلمانان برای دیدن آن و اقامه نماز در آنجا ساعت‌ها رانندگی می‌کنند.

هندوراس؛ کشوری در آمریکای لاتین با تنها دو مسجد

به گزارش ایکنا به نقل از اطلس ابسکورا؛ علی رغم اینکه هندوراس کشور کلیساها است و در آن کلیساهای زیادی از جمله کلیسای جامع کاتولیک سانتا رزا د کاپن، کلیسای سنت پیتر در سن پدروسولا و کلیسای مقدس لتردِی در تگوسیگالپا قرار دارد، اما در یک خیابان آرام در شهر سن پدروسولا، دومین شهر بزرگ هندوراس، ساختمان مقدس متفاوتی به چشم می‌خورد.

 مسجدی که نیمی از آن پشت درختان نخل پنهان شده و بالای آن هلال‌های ماه می‌درخشد. روزهای جمعه اگر خوب گوش کنید، صدای اذان این مسجد را می‌شنوید که در فضا طنین انداز می‌شود.

 این مسجد، تنها مسجد در سن پدروسولا و یکی از دو مسجد کشور هندوراس است. مسلمانان زیادی برای اقامه نماز جمعه به این مسجد زیبا می‌آیند. جمعیت مردم مسلمان این منطقه در سال 2009 حدود 11 هزار نفر بوده است.

 یک ماهیگیر اهل گریفونا، حدود سه ساعت از خانه‌­اش واقع در شهر ساحلی لاسیبا برای شرکت در نماز جمعه این مسجد رانندگی می­‌کند. 26 سال پیش او از مسیحیت به اسلام روی آورد، هر چند خودش باور دارد که «ما همه مسلمان هستیم».

 فرد دیگری که پیش از ساخته شدن مسجد در این شهر مسلمان شده، می‌گوید: قبل از بنای این مسجد، در اتاق کوچکی که نزدیک بیمارستان بود نماز می‌خواندند. اینکه در کشورهای غیرمسلمان، اقلیت مسلمان در اتاق‌های کوچک و موقت نماز بخوانند چیز جدیدی نیست. مثلاً در برخی از شهرهای ایتالیا مردم در انبارها، ساختمان‌های متروکه یا فروشگاه ها نماز می‌خوانند.

 هندوراس نیز برای مدت زیادی مسجد نداشت اما اکنون دو مسجد در این کشور بنا شده است. یکی در سن پدروسولا و دیگری در تگوسیگالپا. بعد از مهاجرت عرب ها به هندوراس، جمعیت مسلمانان این کشور افزایش یافت. مهاجرت عرب ها به این منطقه در سه مرحله صورت گرفته است.

مهاجرت عرب‌ها ابتدا بین سال‌های 1895 تا 1915 به دلیل بحران‌های به وجود آمده در امپراتوری عثمانی، سپس بین سال‌های 1925 تا 1940 و در جریان جنگ جهانی اول و  در نهایت بین سال‌های 1950 تا 1970 به دلیل سهولت در دادن روادید به هندوراس اوج گرفت.

 با اینکه قانون اساسی هندوراس حامی آزادی ادیان است، دولت این کشور فقط کلیسای کاتولیک را به رسمیت می‌شناسد و  گروه‌های دینی دیگر به عنوان انجمن‌های دینی شناخته می‌شوند و از حقوق و امتیازات کمتری برخوردار هستند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

captcha