ارسال بیش از هزار مقاله به یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3705139
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

ارسال بیش از هزار مقاله به یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی

گروه معارف ـ معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با بیان اینکه حدود هزار و 115 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، گفت: 985 مقاله داخلی و 130 مقاله خارجی به این همایش ارسال شده که در 15 همایش استانی، 68 مقاله برتر نیز خواهیم داشت که هشت مقاله برتر از مشهد است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا امانی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، امروز 22 فروردین‌ماه در یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی با محوریت قرآن کریم و استکبارستیزی که در تالار نور مشهد برگزار شد، با بیان اینکه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی یکی از بخش‌های مسابقات بین‌المللی قرآن است، ادامه داد: با مطالعاتی که در دبیرخانه همایش و دفتر مرکزی دانشکده انجام شد، موضوع قرآن کریم و استکبارستیزی به عنوان موضوع یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی انتخاب شد.

تشکیل دبیرخانه‌های استانی تفاوت عمده همایش یازدهم با همایش‌های گذشته

وی با تأکید بر اینکه این دوره تفاوت عمده‌ای با همایش‌های سال‌های قبل داشته است، عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های عمده یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با همایش‌های قبل، تشکیل دبیرخانه‌های استانی و منطقه‌ای است که در 15 دانشکده تربیت مدرس قرآن سراسر کشور این دبیرخانه ایجاد شده است.

اختتامیه یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی در قم

امانی با اشاره به اینکه این همایش‌های استانی از یکشنبه 19 فروردین ماه در سراسر کشور برگزار شده و امروز آخرین روز این همایش‌های استانی در مشهد است، ابراز کرد: بخش پایانی و اختتامیه این همایش از 28 الی 30 فروردین ماه در قم برگزار خواهد شد.

ارسال هزار و 115 مقاله به دبیرخانه همایش

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با بیان اینکه حدود هزار و 115 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: 985 مقاله داخلی و 130 مقاله خارجی به این همایش ارسال شده که در 15 همایش استانی 68 مقاله برتر نیز خواهیم داشت که هشت مقاله برتر از مشهد است.
وی با تأکید بر اینکه با تغییر رویکرد چاپ فیزیکی به چاپ الکترونیکی مقالات می‌توان آثار بیشتری از محققان را منتشر کرد، گفت: بعد از اختتامیه همایش نیز مقالات برتر در قالب مجموعه‌ای به چاپ خواهد رسید.

حضور 30 پژوهشگر و محقق خارجی در آیین اختتامیه  یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی

امانی با بیان اینکه در اختتامیه این همایش 30 نفر از پژوهشگران و محققان خارجی نیز حضور دارند، عنوان کرد: در آیین اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی از پنج عنوان کتاب که با موضوع این همایش مرتبط است رونمایی خواهد شد و همچنین از موضوع و پوستر همایش دوازدهم که در راستای عنوان همین همایش است، نیز رونمایی خواهد شد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با تأکید بر اینکه این همایش در نوع خود کم نظیر است، ادامه داد: این همایش دارای چند هدف است که مهم‌ترین آن تبیین و تحقیق عالمانه مبانی، اصول، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بر محوریت آیات قرآن است.
وی هدف دوم از برگزاری سالانه این همایش را ترویج، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در زمینه معارف قرآن کریم در جامعه با محوریت نخبگان و دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: سال گذشته بعد از پایان مسابقات قرآن کریم در دیدار با رهبری، ایشان نیز در خصوص ترویج مفاهیم و معارف قرآن در جامعه و هچنین استکبارستیزی بسیار تأکید داشتند، لذا باید معارف قرآنی را به روش‌های مختلف به فرهنگ قالب جامعه تبدیل کنیم.
امانی، جهت‌دهی به پژوهش‌های قرآنی کشور را هدف سوم معرفی کرد و گفت: باید اولویت‌های جامعه اسلامی را بسنجیم و پژوهش‌های قرآنی را براساس این نیازها دسته‌بندی کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با اشاره به اینکه در این همایش هزارو 500 محقق شرکت کرده‌اند، افزود: امیداوریم در سال‌های آینده این تعداد به 10 هزار نفر برسد.
انتهای پیام

captcha