شهرستان خوشاب با 500 موقوفه پیشتاز در وقف
کد خبر: 3705184
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

شهرستان خوشاب با 500 موقوفه پیشتاز در وقف

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب گفت: شهرستان خوشاب با ثبت 500 موقوفه یکی از بهترین شهرستان‌ها در زمینه وقف است البته برخی از موقوفات تاکنون شناسایی نشده‌اند که به دنبال شناسایی و ثبت آن‌ها در سامانه هستیم.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با ابراز اینکه شهرستان خوشاب یکی از شهرستان‌های موفق در زمینه وقف است، اظهار کرد: این شهرستان تا سال جاری دارای 500 موقوفه ثبت شده است و برخی از موقوفات تاکنون شناسایی نشده‌اند که به دنبال شناسایی و ثبت آن‌ها در سامانه هستیم.

مستاجران موقوفه جوادی هیچ اجاره‌ای پرداخت نکرده‌اند
وی با گلایه از عدم پرداخت اجارات موقوفات توسط برخی از مستاجران و عدم نظارت کافی متولیان در این بخش گفت: 81 مستاجر موقوفه مرحوم جوادی که 85 ساعت آب کشاورزی با زمین‌های مربوطه را در اختیار دارند به مدت پنج سال هیچ اجاره‌ای تا سال 97 پرداخت نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام نیساری با تأکید بر اینکه در جایی که موقوفات دارای متولی هستند، اداره اوقاف شرعا و قانونا مسئولیتی به جز نظارت ندارد، افزود: در سال 96 اداره اوقاف با پیگری که از طریق فرمانداری شهرستان خوشاب، دادگستری و بقیه ادارات مرتبط در این زمینه انجام داد، متولی مربوطه به علت کهولت سن با تفویض اختیار نفر جدیدی را تعیین کرد که در سال 97 با هماهنگی این ادارات، پیگیر وصول اجارات عقب‌افتاده و به روز کردن اجارات هستیم.
وی با ابراز اینکه در چند سال اخیر شهرستان خوشاب 25 تا 30 درصد موقوفات ثبت شده در سبزوار را به خودش اختصاص داده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری یک مورد وقف در نوده انقلاب با سه ساعت آب کشاورزی در این رابطه به ثبت رسیده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار عنوان کرد: روستاهای مشکان با 30 وقف، رباط‌جز با 29 موقوفه، دیواندر با 26 موقوفه، یام با 21 موقوفه و چاهک با 19 وقف دارای بیشترین موقوفات در شهرستان خوشاب هستند.
انتهای پیام

captcha