تجربه یک بازی سرگر‎م‎کننده اسلامی_ایرانی در بازی موبایلی «هور»+ دانلود
کد خبر: 3705359
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

تجربه یک بازی سرگر‎م‎کننده اسلامی_ایرانی در بازی موبایلی «هور»+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ بازی موبایلی نبرد هور، ازجمله سرگرمی‎های اسلامی ایرانی است که با داشتن گرافیک زیبا و داستانی جذاب طراحی شده که کاربر را با فعالیت غواصی و از همه مهمتر، زحمات شهدای غواص در هشت سال دفاع مقدس آشنا می‎کند.

به گزارش ایکنا؛ امرزوه در فضای بازی‎های رایانه‎ای محیط‎ها و موضوعات مختلفی به کار گرفته می‎شود تا کاربر با استفاده از آنها سرگرم و یا مطلبی را دریافت کند؛ جنگ هشت ساله ایران و عراق، نیز به‎عنوان یک رخداد مهم در تاریخ کشور، تا به امروز در بازی‌های رایانه‎ای بسیاری تولید و به‎تصویر کشیده است. حال امروز بازی را با عنوان «نبرد هور»به شما معرفی خواهیم کرد که با محوریت عملیات‌هایی از جنگ طراحی شده که در آن‌ها، غواص‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند.این بازی از ایده جدیدی بهره می‌برد که بسیار خلاقانه بوده و مشخص است که بازی هدفمند طراحی شده و قصد دارد گیمر را با فعالیت غواصی و از همه مهمتر، زحمات شهدای غواص کشور عزیزمان آشنا کند که این ایده فرهنگی و آموزشی در کنار بازی جای تحسین دارد که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Soshiant.NabardeHoor7.jpg

سبک بازی «نبرد هور» تاکتیکی بوده و از گیم دیزاین استاندارد و جالبی برخوردار است که از نکات مثبت این بازی محسوب می‎شود. در بازی قسمتی به نام «یادداشت‌ها» وجود دارد که اطلاعات خوبی در مورد انواع عملیات غواصی در هشت سال دفاع مقدس به شما می‌دهد و همین باعث می‌شود تا گیمر بتواند بیشتر با بازی ارتباط برقرار کند؛ در واقع یادداشت‌ها برای شما داستان را روایت می‌کنند و تا حدی شما را برای بازی کردن آماده خواهند کرد. همچنین آشنایی با تجهیزات غواصی قبل از شروع مرحله جالب و آموزنده از دیگر بخش‌های جالب یادداشت است؛ همچنین در بازی برداشتنی‌هایی وجود دارد که اطلاعاتی در مورد شهدای جنگ به شما می‌دهد که بار آموزشی بازی افزوده است.

اولین چیزی که در هر بازی ابتدا به چشم می‌خورد، نحوه کنترل کاراکتر اصلی بازی است که متاسفانه نبرد هور در این زمینه ضعیف عمل کرده و نبود انیمیشن در حرکات کاراکتر باعث شده تا حرکت کردن مصنوعی به نظر برسد. شما می‎توانید کاراکتر را به زیر آب ببرید تا از دید دشمن‌ها مخفی بماند که ایده جالبی است اما چیزی که بسیار جای تعجب دارد این است که نمی‎توانید زیر آب شنا کنید در حالیکه شما نقش یک غواص را بر عهده گرفته‌اید.

نبرد هور HD

به طور دقیق‌تر، در بازی نبرد هور در مجموع شاهد ۳ مرحله هستیم که البته هریک از این مراحل، خود به دو بخش تقسیم می‌شوند. در بخش اول، هدف شما این است که در نقش یک غواص به منطقه عملیات اعزام شده و کار‌های مختلفی را در تاریکی شب انجام دهید؛ کار‌هایی از قبیل خنثی کردن مین، خراب کردن سیم‌خاردار، قرار دادن مهمات و جعبه‌های اسلحه در محیط برای استفاده نیرو‌های عملیاتی، شناسایی مواضع دشمن و همچنین کار گذاشتن بمب‌هایی به منظور منفجر کردن بخشی از مقر دشمن، ازجمله کار‌هایی هستند که در این بخش از بازی باید در نقش یک غواص آن‌ها را انجام دهید.

موسیقی منوی بازی نیز بسیار جذاب است و حال و هوای مناسبی نسبت به بازی دارد. هرچند این جذابیت در موسیقی مرحله دیده نمی‌شود، اما قابل قبول است. در کمال تعجب، سازندگان به صداگذاری در مرحله اهمیت زیادی نداده‌اند در صورتیکه می‌توانست بازی را بسیار جذاب‌تر کند. برای مثال دشمن شما را تشخیص می‌دهد اما هیچ صدای آژیری شنیده نمی‌شود، این در حالی است که راهنمای بازی به شما می‌گوید مواظب باش، اگر دشمن شما را تشخیص دهد آژیر به صدا در می‌آید. یا نبود صدای تیراندازی هنگام شلیک واقعا حال گیمر را می‌گیرد !! نوشتن چندین دیالوگ در حین مرحله و صداگذاری آن روی کاراکتر نیز می‌توانست جذابیت بازی را دو چندان کند، اما در این زمینه هم توجهی به صداگذاری نشده است.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Soshiant.NabardeHoor10.jpg

نبرد هور یک بازی موبایل کاملا رایگان است و در آن خبری از خرید‌های درون برنامه‌ای یا تبلیغات هم نیست. همچنین بازی برای یک بازی موبایل، گرافیک نسبتا قابل قبولی دارد و با اینکه ضعف‌هایی در این زمینه دیده می‌شود، اما گرافیک بازی به شکلی نیست که شما را از تجربه آن منصرف کند. مخصوصا انفجار‌ها و افکت‌های اینچنینی کیفیت نسبتا خوبی دارند. در کل اگر به بازی‌های موبایل ایرانی علاقه دارید، نبرد هور یک بازی اندروید با محوریت جنگ ایران و عراق است که تجربه آن می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد.

در کل نقاوت قوت این بازی در رابط کاربری عالی، یادداشت‎ها در منو، سوژه فرهنگی و آموزشی ،ایده جدید و خلاقانه، گیم دیزاین جالب، موسیقی منوی عالی، رایگان بودن و راهنمای عالی بازی خلاصه می‎شود. همچنین ضعف‌های این بازی نیز در عدم وجود انیمیشن برای کاراکترها، مشکل هوش مصنوعی دشمنان، تیراندازی بسیار ساده و ابتدایی، انجام ماموریت‎ها با فاصله بسیار زیاد، نبود صداهای مهم مانند تیراندازی، نبود دیالوگ‎های سرگرم کننده و تکرار مکرر راهنمای بازی بیشتر به چشم می‎خورد.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/com.Soshiant.NabardeHoor13.jpg

جنگ هور یک بازی سرگرم کننده و فرهنگی و آموزشی است که می‎تواند با کمی دقت در طراحی مرحله و توجه به جزئیات به یکی از بهترین بازی‎های موبایلی ایرانی تبدیل و کاربران بسیاری را به سمت خود بکشاند. شما می‎توانید برای دریافت این بازی بری روی این لینک کلیک کرده و یا با اسکن بارکد زیر آن را دریافت کنید.

برنامهٔ QR Code

 

captcha