همه دستورات پیامبر اسلام(ص) باعث قوام جامعه هستند
کد خبر: 3705412
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵

همه دستورات پیامبر اسلام(ص) باعث قوام جامعه هستند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه موقت اهواز با اشاره به عید بزرگ مبعث گفت: به فرموده قرآن کریم در این روز خداوند منتی را بر مومنین و رحمتی را برای عالمیان نازل کرد، پیامبر اسلام بر خلاف انگاره های برخی که می گویند دوره تاریخی محمد(ص) تمام شده، سر و رمز نجات بشریت است. همه دستورات پیامبر برای ما رحمت الهی و باعث قوام جامعه هستند.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز امروز جمعه 24 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به فراررسیدن عید بزرگ بعثت پیامبر اسلام(ص) درباره جایگاه تقوی در کلام ایشان اظهار کرد: به فرموده پیامبر(ص) در اولین خطبه ایشان در مدینه تقوی بهترین چیزی است که مسلمان به رعایت آن توصیه شده است.

حاجتی ادامه داد: باید درس تقوی را از پیامبرمان یاد بگیریم. لذا باید بیشتر با عظمت بعثت آشنا شویم. حضرت امام خمینی(ره) بزرگ ترین اسلام شناس معاصر فرمودند: «از ازل تا ابد روزی شریفتر از بعثت نیست. حادثه ای بزرگتر از این حادثه رخ نداده است. ایده بعثت در تمام قرن ها تربیت انسان ها است؛ برای اینکه اگر انسان اصلاح شود همه عالم اصلاح می شود. به گفته ایشان بعثت برای این است که جان های مردم را از ظلمت نجات دهد.»

هدف از بعثت یک جهاد درونی و بیرونی است

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: پس هدف از بعثت یک جهاد درونی و بیرونی است. پیامبر(ص) آمده انسان را اصلاح کند، لذا روز، روز بزرگی است. به فرموده قرآن کریم در این روز خداوند منتی را بر مومنین و رحمتی را برای عالمیان نازل کرد. منت به معنی نعمتی است که بدیل ندارد.

پیامبر رمز نجات بشریت است 

وی به بیان درجات کمالی پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: پیامبر اسلام بر خلاف انگاره‌های برخی که می گویند دوره تاریخی محمد(ص) تمام شده، سر و رمز نجات بشریت است. همه دستورات پیامبر برای ما رحمت الهی و باعث قوام جامعه هستند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه 33 سوره انفال (وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ) گفت: به تعبیر بنده این آیه یعنی تا وقتی تو در میان این مردم هستی، در قلب آنها و محور اعمالشان هستی آنها را عذاب نمی کنم.

وی به بیان نمونه هایی از سیره رسول اکرم(ص) پرداخت و افزود: پیامبر بر رعایت حقوق همه انسان ها و بلکه موجودات و حیوانات تاکید می کردند. امروز تکفیری ها بویی از سیره پیامبر اسلام نبرده اند. ما باید به معنویت پیامبر که رحمت للعالمین است برگردیم تا نجات پیدا کنیم. فردا و امشب اعمالی دارد، از آن غافل نشویم و روزه فردا بسیار بافضیلت است. 

حاجتی در خطبه دوم نماز جمعه نیز گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی را در پیش داریم، الحمدلله مثل همیشه نماز جمعه به وجود ارتش اسلام مزین است. هیچ گاه ملت خاطره فداکاری های ارتش را فراموش نمی کند. 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به بازگشت پیکر شهید عمار موسوی در روزهای اخیر اظهار کرد: این شهدا نرفته اند، بلکه آمده اند، ما باید نگران باشیم که از دست نرویم، اینها به دست آمده اند، زنده اند. شهید عمار موسوی، خلبان تیزهوش پهباد که با گلوله مستقیم صهیونیست ها به شهادت رسید، از افتخارات خوزستان، ایران، اعراب ایران و باعث عزت ایران است. 

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند در این انسجام قوی اسلامی گسست ایجاد کند، افزود: این خواب را دشمنان به گور خواهند برد. زمان و زمانه را باید بشناسیم. امروز آمریکایی ها به صراحت گفته اند ما راهبردهایی در ایران داریم که مهار قدرت موشکی ایران با برجام دو، تضعیف انسجام ملی، مهار نفوذ منطقه ای ایران و تضعیف رهبری در ایران از آن جمله است. 

دشمنان و تکفیری ها خواب روزی که امت، امامش را تنها بگذارد به گور می برند

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: ما در تورم مشکل داریم، در عدم اشتغال جوانان مشکل داریم، ناراحتیم، در این نوسانات نرخ ارز ناراحتیم، اما حرف امام جامعه را باور داریم که آینده از آن حزب اللهی ها است. ما آن افق را می بینیم. دشمنان و تکفیری ها خواب روزی که امت، امامش را تنها بگذارد به گور می برند. 

وی در پایان یاد شهید محمدعلی قربانی را گرامیداشت و گفت: میلیاردها تومان پول در بانک انصار زیر دست شهید بود، نود درصد تسهیلات را قرض الحسنه داد و چون خدایی عمل کرد شعبه او شعبه نمونه از حیث سود آوری شد. 

انتهای پیام

captcha