کاشمر میزبان مسابقات منطقه‌ای چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن می‌شود
کد خبر: 3705467
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
برای نخستین‌ بار؛

کاشمر میزبان مسابقات منطقه‌ای چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن می‌شود

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: برای نخستین بار امسال کاشمر میزبان این دوره از مسابقات است.

حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه مرحله شهرستاتی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن با هدف شناسایی نخبگان قرآنی و کاهش هزینه‌ها امسال برای نخستین بار به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از مسابقات، کاشمر میزبان شهرستان‌های بردسکن، کوهسرخ، خلیل‌آباد، زاوه، محولات و تربت‌حیدریه خواهد بود.
وی همچنین از حذف رده سنی در مسابقات شفاهی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: به رغم اینکه ابتدا مقرر بود رده سنی فقط برای 18 تا 40 سال باشد اما رقابت‌ها در این دوره مانند سال قبل، از 18 سال به بالا در بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ 5، 10، 20، حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با اعلام اینکه بخش معارفی شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و حفظ موضوعی می‌شود و رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل مربوط به بخش شفاهی است، عنوان کرد: منابع معارفی اهل تسنن جداگانه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری این بخش مسابقات در 10 خردادماه به‌صورت الکترونیکی از ساعت 8 تا 20 ادامه می‌یابد، سطح مسابقات قرآن اوقاف را بسیار بالا دانست و گفت: نشر معارف قرآنی در بین آحاد مردم می‌تواند حرکتی بی‌نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.
خلیلی بیان کرد: با حداکثر توان و امکانات در تلاش هستیم تا چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به بهترین نحو و با کیفیت مطلوب‌تری برگزار شود.

انتهای پیام

captcha