روز بعثت پیامبر اکرم (ص)، وعده گاه تقویت وحدت بین مذاهب
کد خبر: 3705497
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

روز بعثت پیامبر اکرم (ص)، وعده گاه تقویت وحدت بین مذاهب

گروه معارف - امام جمعه ماکو گفت : روز بعثت پیامبر اکرم (ص) وعده گاه تقویت وحدت بین مذاهب است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در مراسم سالروز مبعث پیامبر مکرم اسلام که در مسجد جامع شهرستان ماکو برگزار شد در تشریح اعمال خاص روز بعثت پیامبر مکرم اسلام گفت : در این روز ذکر صلوات بسیار توصیه شده است و نثار آن بر روح شهدا و اموات رفتگان بسیار پسندیده است.

وی تاکید کرد : روزی مقدس تر و مهم تر از بعثت پیامبر مکرم اسلام از اول هستی تا روز قیامت وجود ندارد و این روز در تاریخ بشریت اسلام جزء بی نظیرترین رویدادها است.

وی در نگاهی کوتاه و تحلیلی بر واقعه بعثت پیامبر (ص) بیان کرد : حادثه بعثت پیامبر در گذر تاریخ و زمان دچار تحریفهای فراوانی شده است که از جمله آن می‌توان به تحریف روایت قرائت قرآن برای اولین بار از سوی پیامبر و نزول جبرئیل امین اشاره کرد.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه پیامبر مکرم اسلام از دوران طفولیت به مقام نبوت رسیده بودند اظهار کرد : این امر در کتب اهل شیعیان و کتب اهل سنت نیز به وفور ذکر شده است.

وی ادامه داد : پیامبر مکرم اسلام در سن چهل سالگی مبعوث به رسالت شد و این به عنوان شناساندن پیامبر بر دنیای کفر بود که در سال مذکور بار مسئولیت سنگینی بر دوش نبی مکرم اسلام نهاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری در تشریح و فلسفه بعثت پیامبر مکرم اسلام خاطرنشان کرد : بعثت پیامبر یعنی برگزیده شدن وی از سوی خداوند متعال است و باید این امر را به عنوان وعده گاه تقویت وحدت بین مذاهب یاد کرد.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه عبادت تنها ذکر گفتن و راز و نیاز با خداوند نیست افزود : در کنار راز و نیاز و پرستش معبود خود باید در خدمت خانواده، ضمن ابراز عشق و محبت به کانون خانواده، زمینه‌ساز تقویت محبت و علاقه را در آن فراهم سازیم که در جایگاه خود نوعی عبادت است.

حجت الاسلام رنجبری در ادامه با تاکید بر اینکه شب مبعث پیامبر مکرم اسلام بر برادران و خواهران ما در سوریه سخت گذشت تصریح کرد : آن روز که ابوسفیان و ابوجهل، ظالمان دوران بودند امروز نیز آمریکا و ایادی استکبار با تغییر شکل و ظاهر، ولی با تفکر و هدفی ثابت در صدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی هستند.

وی با تاکید بر این‌که کل مکارم اخلاق در یک جمله خلاصه می شود بیان کرد : آنچه برای خود میپسندی باید برای دیگران نیز بخواهی.

امام جمعه ماکو در ادامه بر لزوم ترویج عدالت اقتصادی با کمک مومنین نمازگزار در جامعه اشاره کرد و گفت : مسلمانان باید با جان و مال و تمام وجود خود راهنمای چشم و آیینه برادر و خواهر مومن خود باشند.

وی صبوری را یکی از خصوصیات ناب پیامبر اسلام یاد کرد و افزود : هر کسی ایشان را الگوی خود در زندگی قرار دهد باید ویژگی هایی همچون صبوری، بردباری و امین بودن را در زندگی خود تقویت کند.

انتهای پیام

captcha