مطالعه آثار «سیدمهدی شجاعی» در اعیاد شعبانیه
کد خبر: 3705552
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
نیستان پیشنهاد کرد؛

مطالعه آثار «سیدمهدی شجاعی» در اعیاد شعبانیه

گروه ادب ــ انتشارات نیستان به مناسبت چهار ولادت که در نخستین روزهای ماه شعبان به وقوع پیوسته است،‌ بسته مطالعاتی را پیشنهاد کرده است که اغلب آثار آن را نوشته‌های سیدمهدی شجاعی تشکیل می‌دهد.

 مطالعه آثار «سیدمهدی شجاعی» در اعیاد شعبانیه

به گزارش ایکنا؛ انتشارات نیستان به مناسبت اعیاد نخستین روزهای ماه شعبان،‌ بسته مطالعاتی را پیشنهاد کرده است که شامل کتاب‌های زیر هستند؛

«کرشمه خسروانی» و «آثار و برکات امام حسین (ع)» به مناسبت 31 فروردین‌ماه و ولادت سیدالشهدا (ع) پیشنهاد شده است. کرشمه خسروانی را می‌توان از شاهکارهای سیدمهدی شجاعی برشمرد که دارای چهار ویژگی است؛ موضوع این اثر نخستین ویژگی آن به شمار می‌آید که در قالب نمایشنامه به یکی از کرامات امام حسین اشاره دارد. این داستان بر اساس روایات به رشته تحریر درآمده، امام به شیوه‌ای منحصر به فرد معرفی شده است.

از سویی می‌توان نوع نگاهی را که شجاعی به این اثر،‌ شخصیت‌ها و وقایع داشته است را به عنوان ویژگی دوم آن برشمرد. دیالوگ‌نویسی فاخر و سنگین که از مصنوع‌نویسی به دور است،‌ ویژگی سوم آن به شمار می‌آید و نامگذاری کتاب و فصول که هوشمندانه صورت گرفته است،‌ ویژگی چهارم آن محسوب می‌شود.

همچنین به مناسبت روز اول اردیبهشت‌ماه و ولادت حضرت عباس (ع)،‌ این انتشارات کتاب دیگری از سیدمهدی شجاعی را با عنوان «سقای آب و ادب» و «ماه به روایت آه» معرفی می‌کند.

«دست دعا،‌ چشم امید»،‌ «تجلی قرآن در صحیفه سجادیه» و دعای مکارم‌الاخلاق،‌ بسته مطالعاتی انتشارات نیستان به مناسبت سوم اردیبهشت‌ماه و ولادت امام سجاد (ع) است. این نشر همچنین کتاب «پدر، عشق و پسر» و «صمیمانه با جوانان وطنم» را برای ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان همزمان با هشتم اردیبهشت‌ماه پیشنهاد داده است.

انتهای پیام

captcha