معرفی شیوه‌های جدید حفظ قرآن در مسابقات کویت
کد خبر: 3705569
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

معرفی شیوه‌های جدید حفظ قرآن در مسابقات کویت

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاهی با هدف آشنایی مؤسسات و نهادهای دینی و قرآنی جهان اسلام با شیوه‌های جدید و متنوع آموزش حفظ قرآن به خردسالان و بزرگسالان در حاشیه نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت در حال برگزاری است.

معرفی شیوه‌های جدید حفظ قرآن در مسابقات کویت
به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه کویتی الوطن؛ نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با مشارکت مؤسسات و نهادهای دینی و قرآنی از کویت و 12 کشور اسلامی در حاشیه نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت در حال برگزاری است.
 
اداره امور قرآن لیبی، مرکز آموزش حفظ قرآن «مکتوم» دبی، انجمن خیریه آموزش حفظ قرآن مصر، انجمن محافظت از قرآن اردن، انجمن بین‌المللی قرآن و سنت عربستان، دفتر انجمن جهانی اسلام در پاکستان، مرکز آموزش علمای موریتانی، مرکز «عثمانی» اندونزی و شعبه دفتر انجمن امدادرسانی اسلامی در نیجیریه از جمله نهادهای قرآنی و دینی شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.
 
یعقوب احمد، رئیس این نمایشگاه قرآنی در این باره گفت: این نمایشگاه تا پایان مسابقات که مصادف با 29 فروردین است، ادامه دارد و مؤسسات قرآنی حاضر تجربیات خود در زمینه آموزش حفظ قرآن را که شامل کتابت بر روی لوح چوبی، آموزش مکتب‌خانه‌ای قرآن و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در زمینه حفظ قرآن است، به نمایش می‌‌گذارند.
 
وی افزود: این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی با شیوه‌ها و ابزارهای جدید حفظ قرآن است و بازدید از آن برای عموم آزاد است.
 
شیخ یس حمزاوی، سرپرست انجمن خیریه آموزش حفظ قرآن مصر نیز برگزاری نمایشگاه را ایده‌ای جذاب دانست و گفت: هیئت‌های شرکت‌کننده از کشورهای اسلامی با حضور در این نمایشگاه با شیوه‌های جدید و اسالیب متنوع آموزش حفظ قرآن برای خردسالان و بزرگسالان آشنا می‌شوند.
  
گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت از ۲۱ فروردین‌ماه با مشارکت ۱۳۰ شرکت‌کننده از ۷۹ کشور جهان آغاز شده است، ۷۲ نفر در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید، ۱۹ شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن به قرائات ده‌گانه قرآنی و ۳۹ شرکت کننده در بخش تلاوت و ترتیل به رقابت می‌پردازند و مبلغ ۱۳۰ هزار دینار کویتی جایزه برای نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسابقات تا ۲۹ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت و محمدجواد دلفانی، در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید و مهدی غلام‌نژاد، در رشته تلاوت نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند.
 
جواد پارسا مهر

انتهای پیام

captcha