محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار اهواز توسط گروه جهادی شهید کردونی
کد خبر: 3705593
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار اهواز توسط گروه جهادی شهید کردونی

گروه اجتماعی ـ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و براساس سیره شهدا در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم، در سال 95 گروه جهادی به نام شهید عباس کردونی مدافع حرم اهل‌بیت(ع) تشکیل شد.

حجت‌الاسلام شهرام حق‌وردی مسئول گروه جهادی عباس کردونی شهید مدافع حرم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و براساس سیره شهدا در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم، در سال 95 گروه جهادی به نام شهید عباس کردونی تشکیل شد.

وی ادامه داد: اعضای این گروه از اهواز و کارون و در رده‌های سنی مختلف با تخصص‌ های گوناگون از جمله پزشکی، جوشکاری و رنگ آمیزی و ... هستند.  فعالیت این گروه جهادی در بخش‌های عمرانی، درمانی، حمایتی و فرهنگی در مناطق محروم اهواز و اطراف آن انجام می‌گیرد.

حق‌وردی گفت: فعالیت‌های این گروه در ابتدا با شناسایی خانواده‌های کم برخوردار و اهدای بسته‌های ارزاق به آنها آغاز شد.

مسئول گروه جهادی عباس کردونی شهید مدافع حرم با بیان اینکه در بهار سال 96 اعضای این گروه در منطقه مظفریه 2 شهرستان کارون مستقر شدند، افزود: اقداماتی که در این منطقه انجام شد در قالب 4 محور نام برده بوده است. به طور مثال مدرسه شهید عباس کردانی در این منطقه دیوار نداشت و با مشارکت اعضای گروه دیوار آن ساخته شد همچنین مسجد و خانه عالم روستا هم به همت اعضای گروه بنا شد.

وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که صورت گرفت متوجه شدیم محرومیت‌هایی در مناطق مرکزی شهر اهواز وجود دارد و گروه در اهواز مستقر شد؛ در اواخرسال گذشته مدرسه شهید علامه امینی در منطقه آخرسفالت اهواز شناسایی و یک دستگاه آبسردکن برای آن تهیه و دیوارهای مدرسه رنگ آمیزی شدند. 

حق‌وردی بیان کرد: با توجه به آنکه همه مشکلات در مناطق محروم با همت جهادی حل می‌شوند، درخواست ما از دولت این است که از این حرکت‌ها حمایت کند، اگر کمک دولت با همت این جوانان دست به دست شود کار خیلی با سرعت پیش می رود. همچنین از همه همشهریان اهوازی می‌خواهیم اگر امکان حضور در مناطق محروم شهرهای دیگر را ندارند، با حضور در این گروه می‌توانند در شرایط محرومیت زدایی شرکت داشته باشند.

انتهای پیام

captcha