مشکلات پیش‌روی برگزاری نمایشگاه قرآن در اهواز
کد خبر: 3705601
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

مشکلات پیش‌روی برگزاری نمایشگاه قرآن در اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مشکلاتی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت امسال وجود دارد، گفت: یکی از این مشکلات این است که هنوز محل برگزاری نمایشگاه با توجه به گرمای هوا و مشکل تسلط یک بخش خصوصی بر موزه هنرهای معاصر(که محل برگزاری نمایشگاه‌های قرآن استان در سال‌های گذشته بود) مشخص نشده است.

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی دو رویداد قرآنی در استان هستیم که یکی برگزاری جشن رمضان و نمایشگاه‌های قرآن و عترت در سراسر استان و پس از آن جشنواره بین‌المللی شعر رضوی یادمان دعبل خزاعی است.

وی تصریح کرد: مشکلاتی برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت امسال وجود دارد که باید رفع شود، این مشکلات جدی است و هنوز راهی برای حل آنها پیدا نکرده‌ایم. یکی از این مشکلات این است که هنوز محل برگزاری نمایشگاه با توجه به گرمای هوا و مشکل تسلط یک بخش خصوصی بر موزه هنرهای معاصر(که محل برگزاری نمایشگاه‌های قرآن استان در سال‌های گذشته بود) مشخص نشده است.

موسوی با بیان اینکه باید فضای خوبی برای برگزاری نمایشگاه قرآن تعیین کنیم، گفت: با توجه به اینکه موزه هنرهای معاصر اهواز محل برگزاری نمایشگاه در سال‌های گذشته بوده است، امیدواریم این مشکل حل شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: از نظر قانونی موزه هنرهای معاصر می‌تواند در طول سال روزهایی را در اختیار اتفاقات مردمی باشد، ولی متأسفانه ما با مشکل عدم تعریف بسیاری از اتفاقاتی که در این موزه می‌افتد مواجهیم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌های نمایشگاه قرآن امسال و ضرورت نوآوری در برنامه‌ها نمایشگاه و قابل پیش بینی بودن برنامه‌ها، گفت: برای ارائه کار جدید در نمایشگاه امسال همت کردیم. سال‌ها است نمایشگاه قرآن استان به عنوان استان اول در میزان بازدید مردمی معرفی می‌شود!

موسوی افزود: نیت ما این است که امسال در بخش رسانه و فضای مجازی با توجه به تأکید دولت و معاونت قرآن گام های خوبی برداریم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: قابل پیش‌بینی بودن برخی اتفاقات در نمایشگاه قرآن استان به خاطر فضای محدود ما است. گرمای هوا و ساعت‌های محدود بازدید در استان باعث می‌شود ریسک‌پذیری ما کم شود. الان نبود فضا برای ما ایجاب می‌کند که بسیاری از بخش‌های نمایشگاه را حذف کنیم.

وی گفت: برخی فضای نمایشگاه بین‌المللی را برای برپایی نمایشگاه قرآن و عترت پیشنهاد می‌کنند که این کار باعث عدم استقبال مردم می‌شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ما در اداره‌کل پذیرای همه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های جدید هستیم. محدودیت‌هایی که ما در برگزاری نمایشگاه استانی با آن مواجه هستیم در تهران نیست؛ استفاده از فضای سبز و فضاهای بیرونی با توجه به گرمای هوا در ماه رمضان برای ما ممکن نیست؛ همه اتفاقات نمایشگاه قرآن در خوزستان باید در فضایی خنک انجام شود. در تهران ساعات بازدید از نمایشگاه یک‌سره است؛ اما در اهواز فقط ساعت‌های بعد از افطار را برای بازدید داریم.

انتهای پیام

captcha