گزارش وزیر دفاع از توان دفاعی کشور در فراکسیون مستقلین
کد خبر: 3705694
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مهرداد لاهوتی اعلام کرد:

گزارش وزیر دفاع از توان دفاعی کشور در فراکسیون مستقلین

گروه سیاسی ــ سخنگوی فراکسیون مستقلین درباره جلسه امروز صبح اعضاء با وزیر دفاع گفت: امیر حاتمی در جلسه امروز صبح درباره توان دفاعی کشورمان و خودکفایی نظامی صحبت کردند و همجنین قرار شد تا در جلسه دوشنبه با چهارشنبه با هیئت رئیسه درباره تعیین زمان دیدار اعضای فراکسیون با رئیس جمهور تصمیم‌گیری شود.

مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره جزئیات جلسه امروز فراکسیون با وزیر دفاع گفت: امروز در جلسه‌ای که با حضور وزیر دفاع داشتیم، امیر حاتمی درباره اقدامات اخیر آمریکا در تجاوز به سوریه مباحثی را مطرح کرد و از چند زاویه این تجاوز را مورد تحلیل قرار داد.

وی ادامه داد: مطلب اولی که ایشان مطرح کرد، این بود که آمریکا‌یی‌ها می‌خواستند یک وحشتی در دل مردم سوریه ایجاد کنند و همچنین ایشان در مطلب دیگری هدف آمریکا را از این تجاوز، تضعیف قدرت نظامی سوریه دانست و در مجموع تحلیل وزیر دفاع این بود که این اقدام آمریکایی‌ها یک اقدام نسنجیده بود و تجاوز به این کشور باعث شد تا جو جهانی علیه آمریکا شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین افزود: علاوه بر موضوع سوریه، وزیر دفاع درباره توان دفاعی کشورمان و خودکفایی نظامی صحبت کرد و امیرحاتمی بر این مسئله تأکید کرد که در هشت سال دفاع مقدس حتی ما نیازمند واردات سیم خاردار بودیم و این انگیزه‌ای شد تا برای دفاع از خودمان دنبال خودکفایی نظامی باشیم و تأکید کردند که امروز به مرز خودکفایی رسیده‌ایم.

لاهوتی، در پایان به ادامه جلسه فراکسیون در روز دوشنبه و یا چهارشنبه اشاره کرد و گفت: از آن‌جا که ما در هفته دو جلسه خواهیم داشت، جلسه امروز اولین جلسه فراکسیون در این هفته است و جلسه دوم احتمالاً قرار است در روز دوشنبه و با چهارشنبه باشد که در آن جلسه با حضور هیئت رئیسه تصمیم خواهسم گرفت که از کدام وزیر دعوت بکنیم. همچنین برطبق مصوبه قبلی قرار بر این بود که جلسه‌ای را با دکتر روحانی داشته باشیم و در این جلسه تصمیم‌گیری خواهد شد که چه زمانی به ملاقات ایشان برویم و در این باره کاظم جلالی، رئیس فراکسیون با دفتر رئیس جمهور هماهنگی‌ها را انجام خواد داد تا تا مشخص شود در چه زمانی اعضای فراکسیون می‌توانند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند.

انتهای پیام

captcha