بایدها و نبایدهای فعالیت‌‌های قرآنی در فضای مجازی
کد خبر: 3705704
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

بایدها و نبایدهای فعالیت‌‌های قرآنی در فضای مجازی

گروه فعالیت‌های قرآنی- حضور در عرصه فضای مجازی و استفاده از این فرصت برای فعالیت‌های قرآنی یکی از راه‌های توسعه آموزش‌ها در زمینه آیات نورانی وحی است، اما از بایدها و نبایدهای این حوزه غافل نشویم.

به گزارش ایکنا از زنجان در حدود 9 ماه پیش بود که به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه زنجان شاهد تشکیل یک گروه مجازی با همکاری کانون ثقلین نهاد رهبری دانشگاه زنجان در زمینه برگزاری دوره‌های مجازی حفظ قرآن کریم بودیم.
در همین رابطه محسن حیدری، مدیر مرکز مجازی حفظ قرآن کریم سابقون دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، فرصتی برای استفاده حداکثری از ظرفیت این حوزه در راستای ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی است.
مدیر مرکز مجازی حفظ قرآن کریم سابقون دانشگاه زنجان گفت: در این روش علاقه‌مندان در گروه‌های ۵ نفره تقسیم شده و هر گروه یک سرگروه دارد که حداقل حافظ چند جزء از قرآن کریم است و دوره‌های حفظ به صورت یک روز در میان و هفتگی برگزار و آموخته‌ها مرور می‌شود.
وی افزود: این طرح در ابتدا فقط برای دانشجویان دانشگاه زنجان اجرا می‌شد که در حال حاضر از دانشگاه‌ها و حتی دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور نیز در این کانال عضو هستند و فعالیت قرانی دارند.
حیدری با اشاره به برخی از نقاط ضعف و قوت فعالیت قرآنی در فضای مجازی تصریح کرد: صرفه‌‎جویی در وقت و کاهش هزینه‌های رفت و آمد برای حضور در کلاس، انجام تکالیف در زمان مناسب و مورد دلخواه قرآن‌آموز از جمله مزایای فعالیت‌های مجازی در عرصه آموزش قرآن کریم هستند.
مدیر مرکز مجازی حفظ قرآن کریم سابقون دانشگاه زنجان گفت: شاید از جمله موارد منفی به اینگونه فعالیت‌ها عدم آموزش چهره به چهره که قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد و همچنین عدم تعهد کافی از سوی برخی از مخاطبان در انجام تکالیف را بتوان نام برد که با در نظر گرفتن انگیزه کافی، حتما این موارد نیز چندان پررنگ نخواهد بود.
یادآور می‌شود علاقه‌مندان از طریق کانال تلگرامی @znu_sabeghoon می‌توانند اخبار مورد نظر خود را پیگیری کنند.
انتهای پیام
captcha