هشت سال دفاع مقدس، داشته، هویت و کربلای ماست
کد خبر: 3705727
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

هشت سال دفاع مقدس، داشته، هویت و کربلای ماست

گروه فرهنگی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت : هشت سال دفاع مقدس، داشته، هویت و کربلای ماست.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در پنجمین محفل خاطرات که در سالن همایشهای استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، بیان کرد : وقتی به تاریخ گذشته ایران برمی گردیم، شاهد یک نقص بزرگ هستیم که وقایع فراوانی نوشته نشده است و فرهنگ مکتوب کشورمان ساری و جاری نیست و از فرهنگ و هویتمان کم گفته شده و کم می دانیم.
وی افزود : امروزه صحبت از تهاجم فرهنگی است و این تهاجم از جایی شروع می شود که هویتی نیست و خالی می ماند و چیزی که میخواهند را به جای آن می آورند.
وی با اشاره به اینکه نگارش تاریخ و گذشته و نگهداری آن برای آیندگان از اوجب واجبات است، تصریح کرد : زمانی که کتابهای تاریخی را میخوانیم شاهد استفاده از سوابق اروپایی و غربی هستیم و این نقص بزرگی در زمینه فرهنگی است.
رادفر ادامه داد : هشت سال دفاع مقدس یکی از بزرگترین هویت های ماست و باید تحت هر شرایطی آن را حفظ کرده و در جامعه جاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد : ذبیح الله منصوری در کتاب شاه بیت جنگ ایران به دو جنگ ایران اشاره کرده است که یکی از آنها جنگ ترموپیل است که خشایارشاه میخواست آتن را بگیرد و نیروهای رم در یک تنگه جلوی آنها را گرفتند.
وی ادامه داد : تنگه به تسخیر نیروهای ایرانی درآمد و سپس خشایارشاه دستور داد که 300 سرباز رومی را که با رشادت جنگیده بودند با احترام در آن محل دفن کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت : اکنون آن محل را به پاس احترام ایرانیان به آن سربازان رومی حفظ کرده اند ولی متاسفانه چون این را نقل نکرده ایم فیلم 300 را ساخته اند و آن را به شکل دیگری به جهانیان نشان داده اند.
رادفر افزود : یکی دیگر از جنگ هایی که در این کتاب به آن اشاره شده جنگ چالدران است که چه رشادت هایی در دفاع از تشیع و ایران در آن صورت گرفت و مرحوم علامه جعفری در این خصوص فرموده اند که با وضو به چالدران وارد شوید چرا که چالدران کربلای ایران است.
وی تاکید کرد : آینده کلاسهای فرماندهی نیاز به تجربیات 8 سال دفاع مقدس دارد و خلقیات رزمنده ها برای انتقال به نسل جوان نیاز جامعه امروز ماست.
وی با اشاره به اینکه در بحث جنگ اخلاقیات، رشادت ها و خلوت های شبانه دیده می شود، تصریح کرد : اگر رشادت ها و بزرگواری های آن زمان به جامعه کنونی و بخصوص نسل جوان منتقل شده و در جامعه جاری و ساری شود بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز از بین می رود.
رادفر با بیان اینکه جوامع دیگر برای هیچشان هویت سازی می کنند، گفت : ما برای هشت سال دفاع مقدسمان، برای فرماندهان بزرگمان و رشادت های آنان هویت سازی نمی کنیم و این محقق نمی شود مگر تا زمانی که راویان هستند و از وجود آنان بهره مند شویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد : برگزاری کلاسهای اخلاق، دین داری، ولایت مداری و ایثار از اوجب واجبات برنامه های فرهنگی امروز جامعه ماست و نهضت کتاب های خاطره نویسی دوران هشت سال دفاع مقدس نیز باید ادامه یابد تا آیندگان حسرت نخورند که چیزی از گذشته ایران نمی دانند.
انتهای پیام

captcha