ایجاد زمینه اشتغال در پادگان شهید قهرمان همدان
کد خبر: 3705847
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

ایجاد زمینه اشتغال در پادگان شهید قهرمان همدان

گروه اجتماعی- فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان گفت: دوره های آموزشی مختلف مهارت آموزی ویژه سربازان برگزار می‌شود تا جوانان پس از اتمام دوره سربازی بتوانند در یک حرفه مشغول به فعالیت شوند.

به گزارش ایکنا از همدان، سرهنگ نورخدا شاکرمی فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ایجاد فرصت های شغلی و بهره وری مناسب از زمان، ارتش اقدام به احیا و راه اندازی فنی و حرفه ای در پادگان ها کرد.
وی اضافه کرد: دوره های آموزشی مختلف از جمله رایانه و جوشکاری با هدف مهارت آموزی به سربازان آموزش داده می شود تا جوانان پس از اتمام دوره سربازی بتوانند در یک حرفه مشغول به فعالیت شوند.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این کلاس ها پس از پایان دوره آموزشی و دریافت مدرک، می توانند از تسهیلات بانکی 50 تا 300 میلیون ریال که توسط بانک حکمت ارائه می شود، بهره مند شوند.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان اظهارکرد: سربازان و کادر فعال در ارتش شهید قهرمان همدان از بار علمی، تخصص و توان بالایی برخوردار هستند.
سرهنگ شاکرمی افزود: سامانه شبیه ساز میدان مین، شبیه ساز موتور تانک و توپ توسط عوامل فعال در تیپ زرهی شهید قهرمان طراحی شد.
وی ادامه داد: طرح تیراندازی به اهداف ثابت و متحرک، نصب تیربار بر روی تانک در این پادگان طراحی شد همچنین مقالات متعددی برای ساخت پهباد ارائه شده است.
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان بیان کرد: تحقیقات ارائه شده توسط پرسنل در شعبه تحقیق و پژوهش ارتش بررسی می شود و بعد از ارزیابی و کسب امتیازهای لازم با ارائه مشاوره از سوی طراح، این ایده به محصول تبدیل می شود.
سرهنگ شاکرمی درباره 29 فروردین نیز بیان کرد: این روز سند ماندگار از امام راحل و روز نمایش تدبیر و هوشمندی، تاسیس و حیات دوباره ارتش محسوب می شود.
وی با عنوان اینکه 29 فروردین روز اعتماد امام راحل به ارتش است افزود: بنیانگذار کییر انقلاب پیشینه و ظرفیت های این نیرو را خوب می شناختند و دانستند که ارتش ضامن امنیت کشور است.
وی یادآوری کرد: در حالیکه زمزمه هایی از انحلال ارتش به گوش می رسید اما امام راحل با تدبیر و دور اندیشی 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.
رژه نیروهای مسلح، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری رقابت های ورزشی، دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه از جمله برنامه های روز ارتش در همدان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام

captcha