کانون های مساجد با کمبود اعتبار مواجه‌اند
کد خبر: 3705851
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲

کانون های مساجد با کمبود اعتبار مواجه‌اند

گروه فرهنگی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: کمبود اعتبار مانع اصلی توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

ناصر مقدم در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: در حال حاضر 350 کانون فرهنگی هنری مساجد دارای مجوز در البرز فعال است که سهم بسیاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ایفا می‎‌کنند.
وی افزود: این کانون‌ها براساس کیفیت و کمیت فعالیتشان سطح‌بندی شده و برمبنای سطح یک تا سه اعتبار دریافت می‌کنند.
این مسئول بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به جز دریافت اعتبار از طریق سخت افزاری از جمله واگذاری کامپیوتر و لوازم مورد نیاز حمایت می‌شوند.
مقدم گفت: هرچند دبیرخانه کانون‌های مساجد البرز سعی دارد با حمایت‌های مادی و معنوی بستر فعالیت بیشتر کانون‌ها را فراهم کند ولی واقعیت این است که دبیرخانه با کمبود اعتبار مواجه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد البرز البرز ابراز کرد: در حال حاضر اعتبار سالیانه کانون‌های مساجد از طریق ستاد این کانون‌ها که در تهران مستقر است تامین می‌شود که این امر باعث شده برخی کانون‌ها برای تامین نیازهایشان با مشکل مواجه شوند.
وی گفت: برای حل مشکل اعتباری کانون‌ها در نظرداریم امسال بخشی از بودجه استانی را برای این مراکز فرهنگی و دینی جذب کنیم و اگر این امر محقق شود شاهد فعالیت گسترده‌تر این کانون‌ها در استان خواهیم بود.
انتهای پیام./

captcha