مهدویت، موضوع محوری برای نسل جوان است
کد خبر: 3705862
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴

مهدویت، موضوع محوری برای نسل جوان است

گروه معارف- دبیر علمی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت گفت: اقدام دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان مبنی بر برگزاری این همایش، حرکتی عظیم و پرخیر برکت درباره مهدویت در دانشگاه قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدابوالحسن معنوی، دبیرعلمی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت، صبح امروز 26 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) که فرمودند: «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است»، اظهار کرد: هر انسانی برای اینکه زندگی نرمال و عادی داشته باشد، ملزم است که امام زمان خود را بشناسد.
وی با اشاره به برگزاری همایش گفتمان بین‌المللی مهدویت دراردیبهشت‌ماه سال جاری در گلپایگان، افزود: اقدام دانشگاه فنی ومهندسی گلپایگان مبنی بر برگزاری این همایش، حرکتی عظیم و پرخیر برکت درباره مهدویت در دانشگاه قلمداد می‌شود. در روایات داریم سربازان امام زمان(عج) از جوانان هستند و لذا طرح بحث امام زمان(عج) و موضوع مهدویت در دانشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
دبیر علمی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت بیان کرد: شعار این همایش «دانشجوی منتظر، دانشگاه منتظر» است و ما امیدواریم با طرح این مسائل گام خوبی در خصوص نهادینه کردن موضوع مهم مهدویت برداریم.
حجت‌الاسلام معنوی ادامه داد: بایسته‌های معرفت مهدوی، بایسته‌های اخلاق مهدوی، اخلاق اسلامی در دانشگاه منتظر، پایه‌های قرآنی و روایی مهدویت از دیدگاه شیعه و اهل سنت، مهدویت و امیدبخشی جهانی، نقش علم، هنر و مشاغل در جامعه مهدوی از محورهای این همایش است که البته هر کدام از این محورها زیرشاخه‌هایی را با تکیه بر آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی شامل می‌شود.
وی ادامه داد: مقاله‌های ارسالی نیز باید حول محور این محورها باشد که علاقمندان تا 10 اردیبهشت‌ماه برای ارسال مقاله‌های خود فرصت دارند.
انتهای پیام

captcha