همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت برگزار می‌شود
کد خبر: 3705863
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
۱۶ و 17 اردیبهشت در گلپایگان؛

همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت برگزار می‌شود

گروه معارف ــ نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، روزهای ۱۶ و 17 اردیبهشت، با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهر، در گلپایگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از اصفهان، دارا معظمی، رییس دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان، صبح امروز یکشنبه 26 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جمهوری اسلامی از بدو تأسیس تاکنون، مسئله ارتباط و وحدت حوزوه و دانشگاه بوده است.
وی افزود: متاسفانه مسائل فرهنگی که حوزه علمیه از سالیان دور روی آن‌ها بحث می‌کند، آن گونه که باید و شاید در دانشگاه بازخورد پیدا نمی‌کند. بعد از انقلاب قرار بر این شد که دانشگاه قدم‌هایی در این راه بپیماید که البته اقدام‌هایی انجام شد، لی همچنان ضعف‌هایی نیز وجود دارد.
وی به دلایل برگزاری همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت در دانشگاه گلپایگان اشاره کرد و گفت: گلپایگان شهری با پایه‌‎های قوی مذهبی و شهری عالم خیز است، اما متأسفانه دانشگاه‌های این شهر مقداری از این مسائل دور افتاده‌اند؛ ما می‌خواهیم با اجرای چنین برنامه‌هایی، سعی کنیم دانشحویان تا حدودی از نظر علمی پیشرفت کنند و دیگر اینکه این دانشگاه از نظر ارتباط با حوزه در کشور مقام اول را کسب کند.
معظمی گفت: وزارت علوم ابتدا اجازه برگزاری این همایش بین‌المللی را به دانشگاه‌های همچون فنی و مهندسی گلپایگان نمی‌‎داد، اما با تلاش بسیار و تبیین اهداف همایش، مجوز برگزاری آن را دریافت کردیم و انشاء‌الله در روز برگزاری همایش میزبان اندیشمندان داخلی و خارجی هستیم.

همچنین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان و دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت ، اظهارکرد: همایش بین‌المللی مهدویت ادامه سلسله مباحث گفتمان مهدویت است که اولین دوره آن سال 90 در سنندج، دومین دوره سال 91 در زنجان، سومین دوره سال 93 در دانشگاه اصفهان و چهارمین دوره همایش نیز در دانشگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمدرضا مرادی افزود: پنجمین دوره گفتمان مهدویت، اردیبهشت‌ماه امسال و برای اولین بار در سطح بین‌المللی در دانشکاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار می‌شود. انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود شهر اصفهان، این همایش در اصفهان ادامه پیدا کند.
وی افزود: دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی در شهرستان‌های مختلف و از جمله در شهرستان گلپایگان طلابی که متخصص در موضوع مهدویت هستند را به مدارس مختلف اعزام می‌کند تا دانش آموزان از پایه با بحث مهدویت آشنا شوند.
مرادی گفت: مسابقه کتابخوانی با موضوع مهدویت برگرفته از آثار و سخنرانی‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی در روزهای آینده و تا قبل از برگزاری همایش برگزار می‌شود که اطلاعات بیشتر درباره آن بر روی سایت دبیرخانه همایش منتشر شده است.
وی در پایان اظهارکرد: نخستین همایش بین‌المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، روزهای ۱۶ و 17 اردیبهشت، با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهر، در گلپایگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha