جهاددانشگاهی در راستای ارائه الگوهای پیشرفت اقتصاد گام بردارد
کد خبر: 3705871
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
آیت‌الله مرعمادی:

جهاددانشگاهی در راستای ارائه الگوهای پیشرفت اقتصاد گام بردارد

گروه اقتصاد ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که می‌طلبد جهاددانشگاهی لرستان در راستای ارائه الگوهای پیشرفت اقتصاد کشور گام بردارد، گفت: جهاد دانشگاهی می‎تواند در معرفی کالای ایرانی به‌عنوان ارزش نقش‎آفرینی کند.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‎الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز یک‌شنبه، 26 فروردین در دیدار با رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سال نو، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که جهاددانشگاهی در استان به‌عنوان نهادی پویا فعالیت‎های بسیار خوبی را دنبال می‎کند.
وی ادامه داد: رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از بدو تأسیس این واحد در استان حضور داشته و فعالیت‎های مؤثری را انجام داده و بدون مبالغه باید گفت انسانی با ایده‎های مؤثر، خوب و همت بلند بوده که به دنبال برداشتن قدم‎های تأثیرگذار است.
آیت‎الله میرعمادی بیان کرد: ایده‎های خوب انسان را وادار به کار می‎کند و جدیت نیز از خصوصیات رئیس جهاددانشگاهی لرستان است چراکه در هر زمینه‎ای با دست پُر و توانمند کار می‎کند و البته موفق نیز هستند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که شخصیت‎های بزرگ همیشه هدفمند زندگی کرده و دارای ایده هستند، افزود: آنان اگر به‌جایی می‎رسند به‌خاطر هدفی است که دارند و انسان در سایه هدف خود معنی پیدا کرده و تفسیر می‎شود؛ به‌اندازه‌ای که هدف او ارزشمند است تلاش می‎کند و اگر اهداف بلندی را برای خود در نظر بگیرد هیچ‌گاه آرام نخواهد ماند و دائماً انگیزه دارد و در راستای هدفش تلاش می‎کند.

جهاددانشگاهی در راستای ارائه الگوهای پیشرفت اقتصاد گام بردارد

وی با اشاره به این‌که در کار مدیریتی نیز همین‌طور است و اگر مدیر هدف داشته باشد برای رسیدن به آن تلاش می‎کند و انگیزه و برنامه دارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز در راستای پیشرفت اهداف انقلاب تأسیس شده چراکه برای کارآمد نشان دادن نظام باید پیشرفت‎های مادی را نیز به دست آورد و این نهاد خلاقیت، ابتکارات و دستاوردهای علمی فراوانی در این زمینه داشته است.
آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: در کنار نظریه‎های دانشگاه‎ها نهادی باید متضمن عملیاتی شدن این ایده‎ها باشد که جهاددانشگاهی در این راستا تأسیس شد تا علم را به عمل و صنعت تبدیل کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اذعان کرد: امروز بخشی از افتخارات علمی در ایران اسلامی مدیون پیشرفت جهاددانشگاهی است چراکه باعث شده همچنان که به دستاوردهای هسته‎ای افتخار می‎کنیم پیشرفت‎های علمی ما نیز مایه مباهات باشد.
وی با بیان این‌که دستاوردهای علمی اثر دیگری نیز دارد و عامل بازدارندگی دشمن است، گفت: قدرت علمی پایه و اساس قدرت سیاسی است و پایه حکومت‎ها را پیشرفت نظامی و علمی تشکیل می‎دهد؛ اگر آمریکا امروز عرض اندام می‎کند به‌خاطر این است که در کنار دستاوردهای نظامی پیشرفت علمی نیز داشته است.
آیت‌الله میرعمادی پیش برنده بخشی از سیاست‎های نظام را پیشرفت علمی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران اگر می‎خواهد نقش‌آفرین و ذی‎نفوذ باشد باید به‌لحاظ علمی پیشرفت کند؛ امروز اگر کسی جرات حمله به ما را ندارد به‌خاطر دستاوردهای علمی در کنار پیشرفت‎های نظامی بوده و این پیشرفت‎ها باعث ایجاد آرامش مردم شده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اقدامات جهاددانشگاهی در استان را ارزشمند عنوان کرد و با بیان این‌که این فعالیت‎ها باید به‌سمت تشویق و ترغیب ابتکارات علمی برود، ادامه داد: برای به دست آوردن موفقیت‎های بعدی باید جامعه را به سمت فن‎آوری، نوآوری و ابتکار ترغیب کرد و این نهاد انقلابی می‎تواند در این راستا فعالیت کند.
وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی در استان باید در راستای ارائه الگوهای پیشرفت اقتصاد کشور گام بردارد، ادامه داد: در این راستا باید تلاش کرد و به‌دنبال ارائه الگو بود.
آیت‌الله میرعمادی به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی می‎تواند در این زمینه با معرفی کالای ایرانی به‌عنوان ارزش نقش‎آفرینی کند؛ اگر کالای ایرانی را به‌عنوان یک ارزش تلقی کنیم در جهت شعار سال قدم برداشته‎ایم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: تمام کالاهای ایرانی نمی‎توانند با نمونه‎های خارجی خود رقابت کنند اما اگر به‌عنوان یک ارزش تعریف شوند قطعاً می‎توان در راستای حمایت از آن قدم برداشت.

انتهای پیام

captcha