ایجاد مرکزیتی برای فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن کریم خوزستان
کد خبر: 3705910
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶

ایجاد مرکزیتی برای فعالیت‌های قرآنی در دارالقرآن کریم خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام والمسلمین بلک گفت: انگیزه ما در ساخت دارالقرآن کریم استان ایجاد مرکزیتی برای تمرکز فعالیت‌های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآن و عترت در استان است.

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاح دارالقرآن الکریم استان خوزستان، شب گذشته 26 فروردین‌ماه با حضور آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و قاریان، حافظان و مدیران مؤسسات قرآنی استان خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در این ایام که مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و نزول اولین آیات روح‌بخش الهی بر قلب مبارکشان و همچنین در آستانه حلول ایام ماه شعبان، افتخار داریم در این دارالقرآن میزبان جمعی فرهیخته و خادم قرآن باشیم.

وی ضمن تقدیر از حضور آیت‌الله جزایری و دکتر شریعتی و همچنین با اشاره به حضور دکتر مقتدایی استاندار سابق خوزستان در این مراسم گفت: مسئولیت بخشی از مسائل فرهنگی و تبلیغی بر عهده سازمان تبلیغات است. در این پروژه که وقت زیادی برای ساخت آن صرف شد، انگیزه ما ایجاد مرکزیتی برای تمرکز فعالیت‌های قرآنی و توسعه مفاهیم قرآن و عترت بود که هیچ وقت نباید از هم جدا شوند.

بلک اظهار کرد: ما در منطقه شیبان جایی را به عنوان دارالقرآن خریداری کردیم که چند سالی است برنامه‌های خوب و موفقی دارد. علاوه بر این مرکزی در عین‌ دو نیز خریداری شد و در دست اقدام است. در همین راستا ساخت دارالقرآن کوت‌عبدالله از مهرماه شروع شده است که در مرحله نازک‌کاری است و در شش ماه اول امسال این هدیه قرآنی به مردم قرآنی شهرستان کارون اهدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری بیان کرد: امیدواریم این خدمت در خور شأن قرآنیان ما باشد. باید از حمایت استاندار خوزستان که شخصاً موضوع این دارالقرآن را پیگیری می‌کردند و به دستور اکید ایشان گره این مسئله باز شد و همچنین دکتر مقتدایی که مصرانه این موضوع را پیگیری می‌کردند و چراغ خوبی در این مسأله روشن کردند،‌ تشکر کنم.

وی گفت: ظرفیت این سالن اجتماعات 300 نفر است، ده کلاس 120 نفره مبله و هوشمند نیز در این مجموعه در اختیار قرآنیان خواهد بود. بخش‌های دیگری نیز پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایکنا، آیین افتتاح دارالقرآن خوزستان با برگزاری محفل انس با قرآن و تلاوت قاریان استانی از جمله عدنان مؤمنین، سید جاسم موسوی و احمد عبیات قاری نوجوان همراه بود. اجرای گروه‌های تواشیح استان پایان‌بخش این برنامه بود.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، دکتر شریعتی استاندار خوزستان و دکتر مقتدایی استاندار سابق استان برای حمایت از این پروژه تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha