مسئولان خیّرین قرآنی را تنها نگذارند
کد خبر: 3705972
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
/نگاهی به موسسه نورالمبین حافظان روستای حاج‌آرش/

مسئولان خیّرین قرآنی را تنها نگذارند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمبین حافظان روستای حاج‌آرش گفت: هرچند برای فعالیت‌های قرآنی نباید منتظر کمک دولتی نشست ولی مسئولان امر نیز نباید از توجه به خیّرین این حوزه غفلت کنند و دست یاری به سوی فعالان این عرصه داشته باشند.

علی منصوری، مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمبین حافظان روستای حاج‌آرش در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: این موسسه از حدود سه سال قبل مجوز فعالیت خود را اخذ کرد و تلاش کردیم تا با حضور خیّرین فعالیت‌های قرآنی در این روستا را تجمیع کرده و رونق دهیم.
وی با اشاره به اینکه در حدود 150 میلیون تومان برای خرید و تجهیز یک واحد مسکونی برای استفاده این موسسه قرآنی در روستای حاج‌آرش هزینه کرده است، افزود: این ساختمان 250 متر زیربنا و در حدود هزار و 500 متر محوطه دارد که در صورت امکان به دنبال خرید وسیله‌های بازی و ست ورزشی هم برای آن هستیم.
منصوری با بیان اینکه روستای حاج‌آرش در حال حاضر دارای 150 خانوار است، تصریح کرد: 14 شهید منصوب به این روستا هستند و در تلاشیم تا کتابخانه‌ای در شان اهالی این روستا و با نام این 14 شهید انقلاب اسلامی راه‌اندازی کنیم و با حضور خیّرین و مساعدت برخی از دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجموع نزدیک 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ای که هنوز شکل نگرفته و قفسه‌ای ندارد، اهدا شده و کتابها در کارتن و روی زمین چیده شده‌اند.
وی از قول مساعد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برای اهدای قفسه کتاب و تجهیز این کتابخانه در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه فضای این موسسه قرآنی دارای 8 اتاق است یکی از اتاق‌ها را که مناسب با فضای کتابخوانی است را به عنوان کتابخانه در نظر گرفته‌ایم.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمبین حافظان روستای حاج‌آرش زنجان با تاکید بر اینکه در این موسسه تاکنون دوره روخوانی و رونخوانی قرآن برگزار می‌شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از بانوان عضو هیئت امنای این موسسه حافظ کل قرآن کریم است برنامه‌ریزی شده از ماه رمضان امسال دوره حفظ برای علاقه‌مندان در این موسسه برگزار شود.
منصوری گفت: هرچند برای فعالیت‌های قرآنی نباید منتظر کمک دولتی نشست و هر فرد به اندازه وسع خود باید در زمینه توسعه و نهادینه کردن آیات نورانی وحی تلاش کند ولی مسئولان امر نیز نباید از توجه به فعالان و خیّرین این حوزه غفلت کنند و دست یاری به سوی فعالان این عرصه داشته باشند.
این فعال قرآنی همچنین از نبود اینترنت در این روستا خبر داد و گفت: از سال گذشته پیگیر این مساله بودیم که طبق نظر مساعد مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان تا تابستان سالجاری نیز این مساله حل خواهد شد.
یادآور می‌شود روستای حاج‌آرش در 36 کیلومتری جاده قدیم زنجان به تبریز قرار دارد.
انتهای پیام
captcha