فستیوال تئاتر بچه های مسجد آذربایجان غربی از نقده آغاز شد
کد خبر: 3706036
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

فستیوال تئاتر بچه های مسجد آذربایجان غربی از نقده آغاز شد

گروه فرهنگی - نخستین فستیوال استانی تئاتر بچه های مسجد آذربایجان غربی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 23 فروردین ماه سال جاری با اجرای نمایش «گنبد سبز عاشیقی» به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی کار خود را در مسجد امام زمان (عج) شهرستان نقده آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان در این فستیوال نمایشی که تا 30 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، تعداد پنج عنوان اثر نمایشی از هنرمندان استان آذربایجان غربی در 10 باب از مساجد شهرستانهای ارومیه، نقده و تکاب در راستای طرح ملی «نمایش بچه های مسجد» بعداز نماز مغرب و عشاء اجرا می شوند.
نمایشهای «محرمانه» به کارگردانی سهیل شلیله ، «برادری» به کارگردانی سالار تیموری، «عروسی» به کارگردانی علی عاملی، «پرده عشق» به کارگردانی سعید صلحی و «گنبد سبز عاشیقی» به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی آثاری هستند که به همت ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی در سطح مساجد استان بر روی صحنه می روند.
بر اساس اعلام مسئول واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی تعداد 9 نمایش نامه از هنرمندان استان به دبیرخانه این فستیوال نمایشی ارسال شده بودند که پنج اثر جواز اجرا در سطح مساجد استان را کسب کردند که از این تعداد، 3 اثر نمایشی جهت حضور در مرحله سراسری فستیوال نمایشی تئاتر بچه های مسجد که طی تیر ماه سال جاری در شیراز برگزار می شود انتخاب می شوند.
دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد آذربایجان غربی سال 1395 در حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شد که در همین راستا بیش از این دو عنوان نمایش «ابرت قزاقی» و «کفش» به کارگردانی سهیل شلیله طی سال گذشته در سطح مساجد شهرستان ارومیه اجرا شده بود.

انتهای پیام

captcha