سرهایی در گریبان فناوری/ مدارس علوم و معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند
کد خبر: 3706046
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

سرهایی در گریبان فناوری/ مدارس علوم و معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند

گروه جامعه ــ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به موضوع تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز سهم عمده زمان جوانان ما را جریان فناوری به خود گرفته است. بعد از این جریان پلت فرم موبایل نیز در دست همه است و سرها را به پایین برده و امروز تعداد کمی از سرها بالا است‌ چراکه همه مشغول گوشی‌های تلفن خود شده‌اند.

تلاش دشمن در ایجاد بدل‌سازی انحرافی در انقلاب اسلامی/ ضرورت تأمین نیروی طراز اسلامی در مدارس اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش «به سوی تعالی» که صبح امروز 27 فروردین‌ماه، در کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح برگزار شد با بیان اینکه رشته معارف اسلامی را به عنوان یک مزیت نسبی انقلاب اسلامی می‌توانیم مطرح کنیم، گفت: به همه دوستان آموزش و پرورش توصیه می‌کنم راجع به این مسئله فکر کنند. از سال ۵۷ انقلاب اسلامی را در ایران محقق کردیم. آیا انقلاب اسلامی به دنبال تمدن‌سازی با انسان‌های غیرمتعالی بوده است؟ خیر، پاسخ منفی است. هدف انقلاب اسلامی انسان‌های بی هویت و بی خدا نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه کشورهای همسایه که امروز به عابر بانک و مزدور کشورهای غرب معروف هستند تنها به مسائل اقتصادی فکر می‌کنند، ادامه داد: اگر اقتصاد آنان در یمن باشد جنگ راه می‌اندازند، اگر در ساختمان‌سازی باشد، ساختمان می‌سازند و تنها نام خادمین شریفین را یدک می‌کشند و به چیزی جز اقتصاد فکر نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: عزت اسلامی اقتضا می‌کند در منظومه فکری ما راجع به تربیت تحقیق و جهت گیری انسان‌ها فکر کنیم. مدارس علوم و معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند و به عنوان یک مزیت نسبی مهم، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش باید به این مزیت نسبی فکر کند و اگر توجه نکند آسیب می‌خوریم، بیان کرد: تسلط و ورود بر ارتباطات اجتماعی و علوم انسانی باید حائز اهمیت باشد. به دنبال کمیت نبوده‌ایم اما تعداد دانش آموزان جمهوری اسلامی در دوره متوسطه برای نمونه حدود چهار میلیون است که از این تعداد، تعداد کمی دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی هستند و این یکی از خلاء‌های بزرگ در این حوزه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رشته‌های حوزوی، باید رسمی باشد. اما وزارت آموزش و پرورش برای تأمین نیروی حوزه علمیه چه اقدامتی انجام داده است و چرا فقط افراد در مدارس باید برای دانشگاه تربیت شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید یک شاخه برای علوم و معارف اسلامی در آموزش و پرورش ایجاد شود، گفت: البته آموزش و پرورش با تأخیر کمیسیون معارف را در شورای عالی راه اندازی کرده است که حرکت خوبی در این رابطه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه به موضوع تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: امروز سهم عمده زمان جوانان ما را جریان فناوری به خود گرفته است. بعد از این جریان پلت فرم موبایل نیز در دست همه است و سرها را به پایین برده و امروز تعداد کمی از سرها بالا است‌ چراکه همه مشغول گوشی‌های تلفن خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید برای تهیه ظرف انتقال تکنولوژی مجازی فکر شود، گفت: رشته اسلامی نباید عقب بمانند و باید آموزش، پژوهش و مخاطب و ارتباطات گسترده‌تر از وضعیت فعلی شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: گسترش معارف اسلامی داخل مرز با استقبال مردم روبرو بوده است و هرکجا که وارد شدیم مورد استقبال قرار گرفتیم. ما نیز باید به دنبال محتوایی که در این میان قرار دارد باشیم و محتوای صحیح را در اختیار آنها قرار دهیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه امروز در نگاه صحیح اسلامی می‌خواهند انحراف وارد کنند، گفت: تفکر اسلام ناب که امام طرح و ریل‌گذاری کردند و برای انقلاب اسلامی می‌خواهند یک بدل‌سازی انحرافی ایجاد کنند. رشته معارف اسلامی باید افراد مستعد و مجاهد فی سبیل الله را در این عرصه تأمین کند تا در جهان اسلام در مقابل تفکر وهابیت و تفکیری‌ها پاسخگو باشند.

خاموشی در پایان تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در جهت توسعه این رشته از لحاظ قانونی و تدوین کتاب کمک خواهد کرد و می‌توانید بر روی کمک این سازمان در جهت توسعه این مدارس حساب کنید.

انتهای پیام

captcha