حضور ارتش لرستان در مرزهای حساس کشور
کد خبر: 3706093
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
دریکوند مطرح کرد:

حضور ارتش لرستان در مرزهای حساس کشور

گروه اجتماعی- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ خرم‌آباد گفت: دو تیپ از ارتش لرستان در مرزهای حساس کشور به‌لحاظ اقتصادی و نفتی حضور دارد و آمادگی کامل برای دفاع از مرزها در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد.

به گزارش ایکنا از لرستان، تقی دریکوند، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ خرم‌آباد، امروز دوشنبه، ۲۷ فروردین، در دیدار فرماندهان رده‌های مختلف ارتش با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ضمن گرامی‌داشت ۲۹ فروردین روز ارتش، اظهارکرد: هدف از دیدار رده‌های مختلف ارتش لرستان شامل قرارگاه لشگر ۸۴، فرمانده و تیپ‌های ۱۸۴ و ۲۸۴، آمادگاه باباعباس و روسای عقیدتی ارتش لرستان تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در آستانه روز ارتش است.
وی با بیان این‌که ارتش در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون بدون هیچ‌گونه ادعا و کوچک‌ترین خطایی دستورات مقام معظم رهبری را انجام داده‌ است، تصریح کرد: ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه امروز با داشتن چهار نیروی زمینی، قرارگاه پدافند، نیروی هوایی و دریایی اجازه تجاوز هیچ احدی به تمامیت ارضی نظام اسلامی ایران را نمی‌دهد.

حضور ارتش لرستان در مرزهای حساس کشور

دریکوند افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران وضعیت اقتصادی مناسبی در مکران و شمال دریای عمان به‌وجود آورده و این منطقه را به موقعیت اقتصادی تبدیل کرده، این در حالی‌است که امنیت کشتی‌های این مسیر دریایی توسط ارتش تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: در مناطق زمینی نیز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طوری عمل کرده که یگان‌های ما در کمترین زمان خودشان را به مرزها می‌رسانند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ خرم‌آباد با بیان این‌که امروز دو تیپ ارتش لرستان تیپ متحرک هجومی هستند، ادامه داد: این دو تیپ با توان رزمی و دفاعی بالا در صورت نیاز در کمترین زمان به منطقه ماموریت می‌رسند.
وی با بیان این‌که تیپ‌های ارتش لرستان در غرب و جنوب غرب مستقر هستند، اظهارکرد: تیپ ۲۸۴ در منطقه غرب در حساس‌ترین نقطه از نظر اقتصادی و نفتی قرار دارد تا جایی که در چند مرحله گروه‌های داعشی را به درک واصل کرد.

حفاظت ۴۰۰ کیلومتر مرز کشور توسط تیپ ۱۸۴ ارتش لرستان

دریکوند تصریح کرد: تیپ ۱۸۴ در منطقه جنوب‌غرب در مبارزه با قاچاق کالا بسیار خوب عمل کرده و حفاظت ۴۰۰ کیلومتر مرز را تحویل گرفته است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ خرم‌آباد، گفت: در طرح مردم‌یاری ارتش به نحواحسن انجام وظیفه می‌کند به طوری که در زلزله کرمانشاه اولین یگانی که به یاری مردم شتافتند ارتشیان از جمله تیپ ۱۸۴ خرم‌آباد بودند.

انتهای پیام

captcha