هنرمندان استان مرکزی به داوری شورای جهانی صنایع دستی راه یافتند
کد خبر: 3706119
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
حسینی:

هنرمندان استان مرکزی به داوری شورای جهانی صنایع دستی راه یافتند

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: 3 هنرمند منتخب استان مرکزی به برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی راه یافتند. این هنرمندان برگزیدگان چهارمین برنامه نشان ملی می‌باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: 3 هنرمند منتخب استان مرکزی به برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی(wcc) راه یافتند. این هنرمندان برگزیدگان چهارمین برنامه نشان ملی می‌باشند و هر کدام دارای آثار منحصر بفردی هستند که معرف صنایع دستی استان است.

حسینی افزود: آثار این هنرمندان در رشته مشبک فلز است. آقایان محمد خورشیدی، مهدی مظفری و داوود خلجی موفق به دریافت نشان ملی صنایع دستی شده‌اند و با راهیابی به داوری مهر اصالت جهانی، در حقیقت کیفیت، دوام، اصالت و هنر هنرمندان صنایع دستی استان را عیان می‌کنند و از راهی سخن می‌گویند که می‌تواند به توسعه صادرات ختم شود.
وی با اشاره به اینکه این آثار با مشخصه‌های خاص انتخاب شده‌اند گفت: استفاده از طرح‌های اصیل ایرانی، کیفیت در ساخت، استفاده از مواد اولیه مرغوب، نوآوری و قیمت مناسب آثار هنرمندان صنایع دستی استان سبب راه‌یابی این آثار به داوری شورای جهانی صنایع دستی شده است.
حسینی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در کشور از نظر دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی جایگاه مطلوبی داریم و سعی مجدانه اداره‌کل میراث فرهنگی بر آن است تا بتوانیم در میان آثار دریافت کننده مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی نیز جایگاه خود را بالاتر ببریم.
گفتنی است پیش از این هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی موفق به دریافت 10 مهر اصالت جهانی و 50 مهر اصالت ملی شدند.

captcha